افزایش یارانه کارآفرینی زنان ایتالیایی

مقامات ونتو، یکی از نواحی ایتالیا با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر از سه برابر کردن یارانه کارآفرینی زنان خبر داده و ادعا کرده‌اند این اقدام در راستای قدردانی از این قشر به علت تلاش‌های زیاد خود طی دوران کرونا اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در هجدهم ماه اوت دولت ونتو اعلام کرد که زنان شاغل منطقه طی دوران کرونا بسیار فعال‌تر از مردان عمل کردند که اقدامات آن‌ها در پیشبرد اقتصاد کشور مستلزم قدردانی از این قشر است. در این راستا، مدیران منطقه تصمیم گرفته‌اند بخش قابل توجهی از بودجه تخصیص یافته به منطقه را صرف کارآفرینی برای این قشر کنند و آن را از ۵. ۲ میلیون به ۵. ۷ میلیون یورو در سال افزایش دهند. گزارشات حاکی است که طی دوران رکود اقتصادی ناشی از کرونا زنان ونتو بسیار شجاعانه‌تر از مردان منطقه در بازارهای کار حضور پیدا کرده و برای جبران زیان‌های وارده کوشیدند.

البته دولت ونتو سخنی از نمونه اقدامات زنان طی کرونا به زبان نیاورده و تنها بر جسارت آن‌ها برای رونق اقتصادی منطقه تاکید کرد و تلاش‌های آن‌ها را مشمول پاداش دانست. تا پیش از این، هر ساله مبلغی حدود ۵. ۲ میلیون به کمپانی‌هایی اختصاص داده می‌شد که اغلب کارکنان آنان را زنان تشکیل می‌داد، اما از این پس بودجه اختصاص یافته به آن‌ها سه برابر خواهد مشروط بر اینکه زمینه لازم برای کارآفرینی هر چه بیشتر و بهتر در محیطی امن را برای زنان فراهم آورند.

گزارشات حاکی است که تا کنون شرکت‌های زیادی در ونتو جهت کارآفرینی برای زنان اعلام آمادگی کرده و مدعی شده‌اند از هیچ اقدامی برای اولویت بخشیدن به زنان سرپرست خانواده‌ها دریغ نخواهند کرد. مقامات منطقه به این شرکت‌ها تا پایان نوامبر ۲۰۲۲ فرصت داده‌اند ایده‌های خود برای کارآفرینی زنان را ارائه دهند تا در صورت تأیید از کمک‌هزینه دولت بهره‌مند شوند.

افزایش یارانه کارآفرینی زنان ایتالیایی

کد خبر 516971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.