کودکان سالم هندی چه زمانی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؟

متخصصان هندی اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد کودکان سالم سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی کشور هند اعلام کرده‌اند که کودکان سالم از اوایل سال آینده واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، در حالی که کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص در اولویت دریافت واکسن قرار خواهند گرفت. متخصصان باور دارند که کودکان نیز باید همانند بزرگسالان برای دریافت واکسن کرونا اولویت‌بندی شوند.

کودکان مبتلا به بعضی بیماری‌ها بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند علاوه بر این خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن در میان کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص افزایش می‌یابد به همین دلیل باید زودتر از کودکان سالم واکسن کرونا را دریافت کنند.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کشور هند مجوز استفاده اضطراری از یک واکسن را برای کودکان بالای ۱۲ سال صادر کرده است که تا ماه اکتبر سال جاری عرضه خواهد شد علاوه بر این پژوهشگران در حال بررسی تأثیر واکسن کوواکسین بر سلامت کودکان بالای دو سال هستند که عرضه آن از پایان ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

با توجه به آمار ارائه شده، ۱۲۰ میلیون کودک بین سنین ۱۲ تا ۱۷ سال در کشور هند وجود دارند که یک درصد آن‌ها به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند.

کد خبر 516955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.