محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌ها

شهرهای سراسر دنیا هر یک از هویتی منحصر به فرد برخوردار است که به واسطه آن در میان مردم جهان شناخته می‌شود؛ معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای جهان نقاطی هستند که اغلب به واسطه جاذبه‌های گردشگری خود به محبوبیت در میان جهانگردان دست یافته و در پی آن به شهرت جهانی رسیده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای توریست‌پذیر دنیا هر ساله به طور میانگین ۴۷ درصد کل مسافران جهان را به سمت خود فرا می‌خواند که این امر نقش مهمی در رونق اقتصادی آن‌ها ایفا می‌کند. بدیهی است که توریست‌پذیرترین شهرها نقاطی از دنیا به حساب می‌آید که بیشترین مکان‌های دیدنی را در خود جای داده و به واسطه چشم‌اندازها و بناهای تاریخی به هویتی محبوب در میان جهانگردان دست یافته است. در ادامه به معرفی توریست‌پذیرترین شهرهای جهان پرداخته می‌شود که طبق گزارشات، گاهی حتی نرخ جذب مسافر در آن‌ها به بیش از ۷۲ میلیون نفر در سال می‌رسد.

پاریس، فرانسه

پایتخت فرانسه از زمان‌های دور تا به امروز محبوبیت خاصی در میان جهانگردان داشته چرا که هر ساله میزبان رویدادهای فرهنگی، تعطیلات تابستانی منحصر به فرد و جشنواره‌های متعدد بوده است. حتی بسیاری از مردم جهان مایل هستند زندگی مشترک خود را در این شهر آغاز کنند، زیرا پاریس به واسطه جو رومانتیک خود به «شهر ماه عسل» شهرت دارد. راحتی سفر به پایتخت فرانسه از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود به طوری که امکان رفت و آمد به پاریس از طریق تورهای زمینی و دریایی امکان‌پذیر است.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

بسیاری از گردشگرانی که پاریس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، بازدید از موزه‌های هنری، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند و گاهی حتی به محض ورود به شهر و قبل از رزرو هتل به بازدید از «موزه لوور» می‌پردازند. «برج ایفل»، «کلیسای نوتردام» و بنای یادبود «طاق پیروزی» از دیگر جاذبه‌های پایتخت فرانسه به حساب می‌آید که این شهر را در لیست توریست‌پذیرترین نقاط دنیا قرار داده است.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده و از این طریق هر ساله بسیاری از گردشگران سراسر دنیا را به سوی خود فرا خوانده است. مجسمه آزادی که نماد فرهنگ و آزادی ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود از جذاب‌ترین مکان‌های شهر به حساب می‌آید که هر مسافری را به محض ورد به نیویورک به سمت خود فرا می‌خواند. نیویورک در سراسر جهان به «سیب بزرگ» نیز شهرت دارد، چرا که به عنوان مرکز مالی ایالات متحده عمل می‌کند و این در حالی است که «خیابان وال استریت» به عنوان مکانی که جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا در آن سوگند یاد کرد، محبوبیت این شهر در نگاه گردشگران را دو چندان کرده است.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

در کنار همه این‌ها، بسیاری از گردشگران جهان، نیویورک را به خاطر چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و به این شهر به عنوان مکانی که می‌توانند در آن به رویاهای خود تحقق بخشند، نگاه می‌کنند. نمایش‌های اعجاب‌انگیز، افتادن توب بزرگ کریستالی به هنگام کریسمس در میدان تایمز و تماشای رژه سالانه در روز شکرگزاری از دیگر ویژگی‌هایی است که نیویورک را به عنوان یک مقصد گردشگری از سایر شهرهای توریست‌پذیر دنیا متمایز کرده است.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

لندن، انگلستان

پیشینه سلطنتی بریتانیا یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در محبوبیت لندن میان گردشگران جهان به حساب می‌آید. هر سال سیل عظیمی از جهانگردان به سمت این شهر روانه می‌شوند تا از «کاخ باکینگهام»، به عنوان اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی و از بزرگ‌ترین کاخ‌های هم‌نوع خود در دنیا دیدن کنند. «برج لندن»، «کلیسای تاریخی وست‌مینستر» و «کلیسای جامع سنت پل» از دیگر جاذبه‌های لندن به شمار می‌رود که آن را در لیست توریست‌پذیرترین نقاط دنیا قرار داده است.

علاوه بر این، سیستم حمل و نقل شهر که دسترسی به تمام نقاط لندن را برای همه افراد با توانایی‌های جسمی مختلف تسهیل کرده از دیگر مشخصه‌های مهم لندن در نگاه گردشگران محسوب می‌شود. مهم‌تر اینکه، بسیاری از مکان‌های دیدنی پایتخت انگلستان نظیر «تاور بریج» و «باغ آسمانی Skydeck» در فاصله‌های نزدیک به هم واقع شده و امکان تردد راحت برای گردشگران را فراهم آورده است. بازارهای معروف و تاریخی لندن مانند «بازار بارو» که از قرن سیزدهم تا به امروز برقرار بوده است و «کمدن تاون» از دیگر جاذبه‌های محبوب پایتخت انگلستان برای بازدیدکنندگان به شمار می‌رود.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

بانکوک، تایلند

شهر بسیار پرنشاط بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید که هر ساله به طور میانگین حدود ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. در واقع، تمام مسافرانی که به قصد جهانگردی وارد تایلند می‌شوند، بازدید از بانکوک و جاذبه‌های آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند. تلفیقی از ایستگاه‌های متروی پیشرفته، آسمان‌خراش‌های زیبا، معابد، معماری باستان، باغ‌های مجلل، کاخ‌ها و رویدادهای ورزشی بی‌نظیر مانند کیک‌بوکسینگ در جذب سالانه میلیون‌ها نفر به سمت پایتخت تایلند نقش مهمی ایفا می‌کند.

بانکوک از جوی بسیار سرزنده برخوردار است و برای تمام گردشگران با هر سلیقه و سنی، چیزی برای سرگرمی دارد. البته سفر به این شهر هزینه‌های زیادی را برای گردشگران به بار می‌آورد، چرا که هتل‌ها، مکان‌های تفریحی و رستوران‌های مجلل سراسر آن را فرا گرفته است.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری+ معرفی جاذبه‌های هر شهر

کد خبر 516921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.