شبکه راهداری و ریلی کشور هک شد/ عذرخواهی رئیس سازمان زندان‌ها پذیرفته نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: متأسفانه طی هفته‌های گذشته شاهد هک شبکه راهداری کشور همچنین بخشی از سامانه ریلی بودیم و طی روزهای گذشته نیز برای برخی دوربین‌های زندان اوین همین اتفاق افتاد. وزارت ارتباطات باید پاسخگوی وضعیت امنیت سامانه‌های وزارتخانه‌ها باشد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تصاویر منتشر شده از زندان اوین اظهار کرد: متأسفانه طی هفته‌های گذشته اقدامات هکری در سطح کشور رخ داده و وزارت ارتباطات و فناوری رها شده، زیرا هیچ برنامه‌ای برای کنترل این موضوع ندارد.

وی افزود: متأسفانه طی هفته‌های گذشته شاهد هک شبکه راهداری کشور همچنین بخشی از سامانه ریلی بودیم و طی روزهای گذشته نیز برای برخی دوربین‌های زندان اوین همین اتفاق افتاد؛ وزارت ارتباطات باید پاسخگوی وضعیت امنیت سامانه‌های وزارتخانه‌ها باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: کلیپ‌هایی طی روزهای گذشته از رفتارهای ناشایست با زندانیان اوین منتشر شد. باید توجه داشت انسان‌های خطا کار دارای کرامت هستند و نباید کرامتشان زیر سوال برود و لازم است با مسببان این اتفاقات به صورت جدی برخورد شود.

آصفری تاکید کرد: عذر خواهی رئیس سازمان زندان‌ها در این موضوع پذیرفته نبوده و باید نظارت خود بر رفتار عوامل زندان و مأموران را بیشتر کرده و لازم است دادستان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: من در بازدید از برخی زندان‌های کشور، شاهد رفتارهای خوبی با زندانیان بودم و حتی بسیاری از زندانیانی که در ابتدای مدت حبس خود سواد و مهارتی نداشتند، پس از آزادی، مهارت‌های فرهنگی و حتی سواد آموختند. بسیاری زندان‌های کشور دارای خدمات بهداشتی و فرهنگی برای زندانیان هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: شبکه‌های معاندی که وابسته به کشور عربستان سعودی هستند، طی روزهای گذشته از کلیپ‌های منتشر شده از زندان اوین سوء استفاده‌های فراوانی کرده‌اند، در صورتی که رژیم سعودی بسیاری از مردم را تنها به خاطر اعتقاداتشان در سلول‌های انفرادی زندانی می‌کند.

آصفری یادآور شد: طبق قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران کسی اجازه ندارد کرامت انسان‌ها را نقض کند به همین دلیل مجلس شورای اسلامی بر حسب وظیفه نظارتی خود، حفظ کرامت انسانی زندانیان را مورد توجه قرار خواهد داد و خواستار برخورد با مسببان این امر است. هرگونه برخورد با زندانیان قابل پذیرش نیست و لازم است این موضوع پیگیری و روشن شود.

کد خبر 516918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    کسی‌که‌‌‌زندانه‌نباید‌‌با‌اون‌زندانی‌بد‌رفتاری‌شود‌حالا‌به‌هر‌نحوی‌که‌باشد‌اون‌زندان‌‌برای‌او‌‌‌از‌هرشکنجه‌ای‌سختر‌است‌چه‌سیاسی‌باشد‌چه‌قاچاقچی‌‌یا‌هر‌چیزهای‌دیگری‌