بستری ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا/ کمبود اکسیژن داریم

رئیس ‌بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ بیمار کرونایی ‌در این بیمارستان بستری هستند کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد ‌و بیمارستان شهرضا هم از این قاعده مستثنی ‌نیست.

سید مهدی دیباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کمبودهای دارویی و نیروی انسانی این بیمارستان در موج پنجم کرونا، اظهار کرد: همه بیمارستان‌های کشور در موج پنجم کرونا از نظر تأمین داروها و نیروی انسانی برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان کرونا دلتا با کمبودهایی مواجه هستند و همان کمبودهایی که در همه بیمارستان‌های کشور هست در این بیمارستان هم وجود دارد.

کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد

وی افزود: کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد و بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم از این قاعده مستثنی نیست  البته شرکت فولاد مبارکه اصفهان وارد عمل شده و در حال رساندن کپسول اکسیژن به بیمارستان‌ها است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان شهرضا، تصریح کرد: در حال حاضر از بیماران ۲۰۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا ۱۶۰ مورد در حال مصرف اکسیژن هستند و امکانات فعلی جوابگوی نیاز بیماران نیست، در واقع بیمارستان‌ها زمانی ساخته شده که ویروس کرونایی وجود نداشته و اکسیژن ساز برای آن زمان در نظر گرفته شده است.

دیباجی تاکید کرد: با گسترش شیوع ویروس کرونا استاندارد بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و به طور یقین بیمارستان‌ها در این زمینه دچار کمبود می‌شوند و معمولاً از کپسول‌های اکسیژن استفاده می‌کنند.

وی در مورد آمار بیماران کرونایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و در بخش آی سی یو بیمارستان حدود ۱۲ تخت ویژه کرونایی‌ها داریم و روزهایی هم اتفاق می‌افتد که با افزایش تعداد، بیماران کرونایی در انتظار بستری در بخش آی سی قرار می‌گیرند.

دوره بیماری کرونا دلتا طولانی‌تر و سرعت انتقال بیشتر

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا، اظهار کرد: علائم کرونای موج پنجم در بیماران مبتلا به این ویروس مانند موج‌های قبلی بوده و تفاوت چندانی ندارد اما دوره بیماری کرونا دلتا طولانی‌تر و سرعت انتقال این ویروس بیشتر است.

دیباجی، خاطرنشان کرد: میانگین زمان بستری بیماران کرونایی و ترخیص آنها در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا به شرایط بیمار بستگی دارد و روند درمان فرد تعیین می‌کند که برای چند روز در بیمارستان بستری باشد.

وی تصریح کرد: بیمار کرونایی که از بیمارستان مرخص می‌شود، برای ادامه روند درمان او در خانه لازم است خانواده‌ها حتماً قرنطینه را تا آخرین روزها و دوره بهبودی بیمار (حداقل دو هفته بعد از بهبودی) رعایت کنند.

کد خبر 516916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.