حوزه شهرسازی در شهرداری‌ها بر رشد و توسعه آتی شهرها نظارت دارد

سرپرست شهرداری اصفهان گفت: حوزه شهرسازی یکی از ارکان مهم شهرداری‌های کشور است که نوسازی و بهسازی بافت های موجود و مطالعه و نظارت بر رشد و توسعه آتی شهر را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا بوژمهرانی در اینستاگرام خود نوشت:

"حوزه شهرسازی یکی از ارکان مهم شهرداری‌های کشور است که نوسازی و بهسازی بافت‌های موجود و مطالعه و نظارت بر رشد و توسعه آتی شهر رو بر عهده داره.
در بسیاری از شهرها مردم عموماً از خدمات جاری که توسط شهرداری‌ها ارائه میشه رضایت نسبی دارند اما وقتی از اونها در مورد شهرسازی، رسیدگی به تخلفات ساختمانی و صدور پروانه ساختمان پرسش میشه شرایط فرق میکنه و گلایه‌های مردم بیشتر از رضایت اونها است.
اما چرا گلایه؟
شفاف نبودن ضوابط و دستورالعمل‌ها، طولانی بودن فرآیندهای مرتبط با امور شهرسازی در شهرداری‌ها، نگاه درآمدی شهرداری به موضوع شهرسازی و تخلفات ساختمانی، تضاد منافع شهر با منافع شخصی برخی شهروندان محترم، نقش دلالان و واسطه‌ها، ابلاغ طرح تفصیلی شهر به شهرداری بدون پیش‌بینی محل تأمین منابع لازم برای اجرای آن و....... از جمله دلایل و موضوعاتی است که شهروندان رو نسبت به اقدامات شهرسازی در شهرداری‌ها بدبین میکنه.

در بین دلایل فوق، عدم شفافیت (که بعضاً موجب ورود دلالان و احیاناً پرداخت و دریافتهای غیر قانونی میشه) و طولانی بودن مراحل پاسخگویی به شهروندان در امور شهرسازی، بیش از بقیه دلایل موجب نارضایتی میشه.

حوزه معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان در سالهای اخیر با بکارگیری سیستم‌های مختلف مکانیزه اقدامات بسیار ارزنده و سازنده‌ای برای غلبه بر این دو علت بزرگ نارضایتی مردم برداشته است و روز گذشته فرصت شد تا از این اقدامات همکارانم بازدید کنم.
شاید عدم اطلاع رسانی بموقع از یک طرف و تصور غالب شهروندان محترم که احساس می‌کنند اگه حضوری پیگیر کارشون نباشند، قدمی براشون برداشته نمیشه از طرف دیگه، باعث شده گروه کثیری از مردم از این اقدامات و خدمات مطلع نباشند.
از همکارانم در این معاونت خواستم این اطلاع رسانی انجام بشه تا با دریافت بازخوردهای مردمی، در ارتقا این خدمات بکوشیم.

قبول و باور دارم که هنوز کاستی‌هایی در این رابطه وجود داره. اما بواقع تلاشمون اینه که این مشکلات و چالشها رو حل کنیم.

اگر شما هم پیشنهادی در این رابطه دارین بسم‌الله. با گوش جان نظرات و پیشنهادهای شما رو می‌شنویم و از اونها در این امر مهم بهره خواهیم برد.

از زحمات همکارانم در معاونت شهرسازی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و با تاکید از اونها درخواست می‌کنم که تمام تلاش خودشون رو بکار بگیرند تا مردم در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین مراجعه حضوری بتونند بر اساس ضوابط و مقررات شفاف درخواستهای شهرسازی خودشون رو به نتیجه برسونند."

 حوزه شهرسازی در شهرداری های کشور نظارت بر رشد و توسعه آتی شهرها را بر عهده دارند

 حوزه شهرسازی در شهرداری های کشور نظارت بر رشد و توسعه آتی شهرها را بر عهده دارند

کد خبر 516857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.