کرونا ترتیب شهرهای ایمن جهان را متحول کرد

شیوع بیماری کووید-۱۹ شاخص‌های تعیین شهرهای ایمن را تغییر داد و در پی آن، کپنهاگ پایتخت دانمارک در بالاترین جایگاه آن قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ به طور قابل توجهی نگرش انسان‌ها به جهان را تغییر داد و توجه به ایمنی شهروندان را از اهمیت بسزایی برخوردار کرد. رویدادهای روزانه نظیر سفر و ملاقات با سایرین که تا پیش از این بسیار عادی به نظر می‌رسید، طی این دروان به منشأیی برای وحشت در میان مردم تبدیل شد و اغلب از آن دوری می‌کردند در چنین شرایطی، جای تعجب نیست که رتبه شهرهای جهان در زمینه ایمنی تغییر کند و از حیث توانایی در مقابل بیماری کووید -۱۹ شهرها در لیست ایمن‌ترین نقاط دنیا قرار گیرند.

کرونا ترتیب شهرهای ایمن جهان را متحول کرد

بر اساس شاخص واحد اطلاعات اکونومیست، اکنون کپنهاگ بالاترین جایگاه را در لیست شهرهای ایمن جهان از آن خود کرده و در این زمینه از رقبای قدرتمند خود یعنی توکیو و اوساکا در ژاپن و سنگاپور پیشی گرفته است. طرح انتخاب شهرهای ایمن جهان برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و پس از آن هر دو سال یک بار ایمنی شهرها بر اساس شاخص‌های واحد اطلاعات اکونومیست مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این طرح تعداد ۶۰ منطقه شهری را در بر می‌گیرد و امتیاز آن‌ها را بر اساس امنیت داده، ایمنی سلامت، زیرساخت‌ها و شخصی و زیست‌محیطی مورد مقایسه قرار می‌دهد. البته گسترش ویروس کرونا این شاخص‌ها را به طور قابل توجهی تغییر داده و ایمنی و عملکرد شهرها در مقابل پاندمی از بالاترین اولویت برخوردار شده است.

در این راستا، کپنهاگ به عنوان ایمن‌ترین شهر جهان مشخص شد و پس از آن شهرهای تورنتو در کانادا، سنگاپور، سیدنی در استرالیا، توکیوی ژاپن، آمستردام هلند، ولینگتون پایتخت نیوزلند، هنگ کنگ، ملبورن استرالیا و استکهلم در سوئد در رده‌های دوم تا دهم شهرهای ایمن جهان قرار گرفت.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کپنهاگ که آن را به ایمن‌ترین شهر جهان تبدیل کرد می‌توان به نرخ پایین ارتکاب جرم طی یک دهه اخیر، انسجام اجتماعی و وجود حداقل شکاف مالی بین مردم اشاره کرد، ضمن اینکه مدیران کپنهاگ ادعا کرده‌اند تا سال ۲۰۲۵ این شهر به اولین پایتخت کربن خنثی جهان نیز تبدیل خواهد شد.

کرونا ترتیب شهرهای ایمن جهان را متحول کرد

کد خبر 516780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.