حمالیت مالی فنلاند از پروژه‌های شهری "کربن صفر"

وزیر محیط زیست فنلاند در بیست و سوم ماه اوت اعلام کرد طراحان شهری به زودی از حمایت مالی دولت برای پیاده‌سازی پروژه‌های با کمترین انتشار کربن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر محیط زیست فنلاند با همکاری آژانس ملی تجارت کشور برنامه‌ای با هدف کاهش انتشار کربن راه‌اندازی کرده و برای آن بودجه‌ای برابر با ۴۰ میلیون یورو در نظر گرفته‌اند و قرار است آن را در اختیار طراحانی قرار دهند که پروژه‌های شهری با کمترین انتشار کربن را ارائه می‌دهند. این بودجه برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است و تمام استراتژی‌های کاهش کربن در سازه‌های شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تمام کمپانی‌ها و نهادهای تحقیقاتی فنلاند در صورت ارائه پروژه‌های کارآمد از فرصت دریافت کمک هزینه برای اجرای آن برخوردار خواهند شد. مدیران این مراکز موظف هستند شرح مفصلی از ایده‌های خود به مقامات مسئول ارائه دهند و در صورت تصویب طرح و اثربخشی آن در کاهش کربن پس از گذراندن مراحل قانونی، کمک هزینه اختصاص یافته را دریافت کنند.

جالب است بدانید که تخصیص بودجه فوق تنها محدود به طراحی شهری نیست بلکه کمپانی‌های مختلف می‌توانند از طریق طرح ایده‌هایی جهت تولید محصولاتی با کمترین انتشار کربن از کمک هزینه دولت بهره‌مند شوند. این کمک هزینه به سه شکل در اختیار طراحان و کمپانی‌ها قرار می‌گیرد؛ ابتدا مبلغ ۳۲ میلیون یورو برای انجام تحقیقات، توسعه و نوآوری هزینه می‌شود که از این مبلغ دو میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ و ۱۵ میلیون در سال ۲۰۲۲ و ۱۵ میلیون یورو نیز در سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مرحله دوم، افراد داوطلب می‌توانند برای دریافت کمک هزینه جهت پیاده‌سازی طرح‌های دوستدار محیط زیست خود در سال ۲۰۲۲ ثبت نام کنند که مبلغ دو میلیون یورو نیز برای این مرحله در نظر گرفته شده است.

در مرحله نهایی نیز که در سال ۲۰۲۳ قابل اجرا خواهد بود ۶ میلیون یورو به کمپانی‌هایی اختصاص داده می‌شود که به تولید محصولاتی با کمترین انتشار کربن می‌پردازند.

حمالیت مالی فنلاند از پروژه‌های شهری "کربن صفر"

کد خبر 516724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.