نتایج فراخوان مشارکت مردمی انتخاب شهردار اصفهان منتشر شد

طبق نتایج فراخوانی که شورای اسلامی شهر اصفهان برای مشارکت شهروندان این شهر در انتخاب شهردار منتشر کرد، آن‌ها بیش از هر چیز پاکدستی و ساده زیستی را شاخص انتخاب شهردار آینده اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای ششم شهر اصفهان پیش از آنکه به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند با انتشار فراخوانی از مردم درخواست کرد که برای انتخاب شهردار آینده اصفهان به صورت پیامکی مشارکت کرده و شاخص‌های مدنظر خود برای این انتخاب را اعلام کنند.

در شرایطی که دو گزینه نهایی انتخاب شهردار مشخص شده‌اند، داده‌های این نظرسنجی منتشر شده تا معلوم شود مردم اصفهان تمایل دارند شهردار آینده این کلانشهر چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

در بررسی‌ها روی شاخص‌های انتخاب گزینه‌های شهردار کلانشهر اصفهان، به‌طور کلی بیش از ۵۰ درصد مشارکت کنندگان از شهردار آینده «پاکدستی و سلامت نفس» در حوزه فردی و «رفتار انقلابی و مومنانه» و «تلاش برای مبارزه با فساد و تکریم مردم» در حوزه اجتماعی و مدیریتی را درخواست کرده‌اند.

در نگاه به جزئیات این داده‌ها مشخص می‌شود که شاخص «پاکدستی و ساده زیستی» با ۱۸ درصد و پس از آن «تدین و انقلابی بودن» با ۱۶ درصد دارای بیشترین تکرار در میان اولویت‌های مردمی بوده است. داشتن برنامه جهت «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» ۹ درصد و توجه به «تسهیل و تسریع در کار مردم» هفت درصد از اولویت‌های مردمی را شامل می‌شده و سایر شاخص‌های نسبتی حدود ۵ درصد یا زیر ۵ درصد داشتند.

در مجموع ویژگی‌های نامزدهای منتخب فرآیند انتخاب شهردار اصفهان به چهار دسته «توجه به اولویت‌های مردمی و مبارزه با فساد» در فراخوان شاخص‌ها، «همنشینی مستمر با مردم و باور به توان جوانان»، «باور به اولویت‌های فرهنگی، اجتماعی با پیشفرض دانستن عمران» همچنین «سوابق متنوع اجرایی» تقسیم بندی شده و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر مبنای آن گزینه نهایی شهردار اصفهان را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 516665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.