بهترین شهرهای جهان برای علاقمندان به هنر

هنر و آثار هنری یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب یک شهر به عنوان مقصد گردشگری توسط جهانگردان به شمار می‌رود؛ نقاط بسیاری از جهان به عنوان شهر دوستدار هنر شناخته شده است و هر ساله مسافران زیادی را از سایر کشورها به سمت خود فرا می‌خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنر و فرهنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرهای سراسر جهان به حساب می‌آید که می‌تواند به آن‌ها هویتی بسیار ارزشمند ببخشد. گردشگران برای انتخاب مقصد سفر خود مولفه‌ها و اولویت‌های مختلفی را مورد نظر قرار می‌دهند، برخی از آن‌ها به طبیعت، گروهی به آثار باستانی و افراد بسیاری به رویدادهای فرهنگی در مقصد خود توجه می‌کنند حال آنکه از نظر بسیاری نیز، هنر و آثار هنری شهرها از اهمیت بسزایی برخوردار است. در ادامه به معرفی شهرهایی پرداخته می‌شود که با آثار هنری منحصر به فرد خود هر ساله جمعیت زیادی از علاقمندان را به سمت خود فرا می‌خواند و از این طریق به رونق صنعت جهانگردی کمک می‌کند.

آمستردام، هلند

آمستردام، پایتخت آلمان که به خاطر آثار هنری مشهوری نظیر نقاشی «سان فلاورز» (گل‌های آفتابگردان) اثر ونسان ون گوگ هلندی و «گشت شبانه» اثر رامبرانت هارمنزون فان راین به محبوبیت زیادی در میان دوستداران هنر جهان دست یافته است، هر ساله میزبان گردشگران زیادی است که بازدید از آثار هنری شهر را در اولویت برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند. وجود آثار هنری نقاشان دیگری مانند یوهانس فرمیر، فرانس هالس و یان استین همچنین «موزه ون گوگ» با بیش از ۲۰۰ اثر هنری خود او نیز باعث حضور بسیاری از افراد علاقمند به هنر در آمستردام شده است.

«موزه اشتدلیک» آمستردام آثار هنری مدرن بسیاری را در خود جای داده و عمارت‌های آن در جوار آب‌های زیبای اطراف میزبان گنجینه‌های هنری بسیاری است. جالب اینکه آمستردام اغلب، سالانه میزبان نمایشگاه‌های هنری موقتی است که توسط هنرمندان سایر نقاط دنیا برگزار می‌شود.

برلین، آلمان

برلین، پایتخت آلمان در عرصه هنر یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که موزه‌های مختلفی با نمایش آثار هنری متعددی نظیر مجموعه‌ای از هنرهای اسلامی در «موزه پرگامون ترکیه»، گنجینه‌های بر جا مانده از مصر باستان در «موزه نئوس» و مجسمه‌های عظیم را در موزه بوده در بر گرفته است. موزه هنر "Sammlung Boros" که از برجسته‌ترین گالری‌های هنر جهان به شمار می‌رود در یک ساختمان بتنی عظیم واقع شده است که در جنگ جهانی دوم به عنوان یک پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فلورانس، ایتالیا

فلورانس از شهرهای تاریخی ایتالیا و پایتخت ناحیه توسکانی به حساب می‌آید که به عنوان مهد هنر رنسانس ایتالیا شناخته شده است. «زایش ونوس» اثر نقاش معروف کشور به نام ساندرو بوتیچلی و «تندیس داوود»، اثر برجسته میکل آنژ، نقاش و مجسمه‌ساز برجسته ایتالیایی در گالری بزرگ اوفتیزی فلورانس نگهداری می‌شود. موزه "Museo di San Marco "نیز میزبان نقاشی‌های آنونس اثر فرا آنجلیکو در صومعه سن مارکو و گنج‌های مدیچی در موزه "Palazzo Vecchio" است علاوه بر این دیوارنگاری‌های معروف جوتو دی بوندونه، نقاش معروف سده چهاردهم ایتالیا نیز در کلیساهای سانتا کروچه و اسیلیکای سنت ماریا نولا به وفور قابل مشاهده است.

لندن، انگلستان

پایتخت انگلستان از گالری‌های بزرگ و معروف قدیمی گرفته تا نمایشگاه‌های کوچک مدرن، هر ساله آثار هنری بیشماری را در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار می‌دهد. آثار هنرمندان معروفی نظیر «تیتزیانو وچلی» مشهور به تیسین ایتالیایی و «جان کانستبل»، نقاش انگلیسی سبک رومانتیک به فراوانی در نگارخانه ملی لندن یافت می‌شود و هر ساله افراد دوستدار هنر زیادی را به سمت پایتخت انگلستان فرا می‌خواند. آکادمی سلطنتی هنر لندن نیز میزبان نمایشگاه‌های هنری بیشماری است و مجموعه‌ای از برجسته‌ترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است.

مادرید، اسپانیا

موزه «دل پرادو» یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود که در قلب کلانشهر مادرید اسپانیا واقع شده است. این موزه مجموعه‌ای از هنر سلطنتی و هنر اروپایی سده دوازدهم تا نوزدهم را در خود جای داده است و به همین دلیل، محلی بسیار ارزشمند برای مقایسه آثار هنری تاریخی و مدرن محسوب می‌شود. طرفداران پابلو پیکاسو، نقاش معاصر اسپانیایی به محض ورود به کشور، بازدید از «موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا» را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند، چرا که میزبان گرنیکا، یکی از برجسته‌ترین آثار این هنرمند محسوب می‌شود. این در حالی است که موزه "Thyssen-Bornemisza" نیز میزبان مجموعه‌ای از آثار برجسته هنری به جا مانده از قرن نوزدهم است که در میان دوستداران هنر سراسر جهان محبوبیت خاصی دارد.

کد خبر 516661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.