وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات بررسی شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات و اربعین بررسی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز - دوشنبه - به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و حجت‌الاسلام رحمانی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت اعزام زائران به عتبات بویژه در اربعین حسینی گزارشی ارائه کرد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بر پیگیری و مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های عراقی و مسئولان ایرانی با هدف ازسرگیری اعزام محدود کاروان‌های زیارتی به عتبات تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه از آخرین مشورت‌ها و رایزنی‌ها در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی هماهنگی و هم‌افزایی با مسئولان ایرانی و عراقی در این زمینه بسیار ضروری است.

«حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه بر هماهنگی و پیگیری مسئولان در خصوص تسریع برنامه‌ریزی و پیگیری سفر زیارتی به عتبات عالیات و اربعین حسینی تأکید کرد.

وی با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و همچنین شهادت حضرت سجاد (ع)، بر پیروی از راه سیدالشهدا (ع) تاکید کرد و با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهادت شهیدان باهنر و رجایی، گفت: موفقیت نظام و انقلاب اسلامی نتیجه فداکاری همه اولیا و انبیا الهی در جهت حاکمیت معنوی بر جهان بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: ویژگی و هدف از دولت اسلامی، برداشتن موانع کمال از سر راه مردم و رساندن آن‌ها به برنامه‌های معنوی و ارزشمند است.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اعتصام به حبل‌الله از سوی دولت‌های اسلامی، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های دولت اسلامی، حاکم سازی معنویات و مکارم اخلاق در جامعه است، بنابراین در چنین جامعه‌ای وجود حقوق‌های نجومی در حالی که برخی برای ارتزاق خود در سختی به سر می‌برند، هرگز پذیرفتنی نیست و دولتمردان باید در مقابل اینگونه ناهنجاری‌ها بایستند و اجازه ندهند چنین منکراتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن شماری از مردم جامعه از این بیماری به دلیل کاهش درآمدها، از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان حج و زیارت و کارگزاران در سراسر کشور تقدیر و آن را مصداق عملی امر به معروف دانست.

کد خبر 516571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.