تاثیر ۱۰ درصدی ماسک در برابر کرونا!

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماسک‌های جراحی آبی خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تنها ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تا کنون اعلام کرده‌اند که استفاده از ماسک خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هم اکنون نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر ماسک‌های جراحی آبی رنگ خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را تنها ۱۰ درصد کاهش می‌دهد و در این زمینه بسیار مؤثر نیست، زیرا به درستی صورت را پوشش نمی‌دهد. محققان باور دارند که ماسک‌های N95 یا KN95 بهترین عملکرد را دارد و مانع ورود قطرات آئروسل به دهان و بینی افراد می‌شود.

بیشتر افراد ماسک را به درستی روی صورت خود قرار نمی‌دهند، اما ماسک‌های N95 صورت فرد را به درستی و محکم پوشش می‌دهد و مانع نفوذ قطرات آئروسل به دهان و بینی می‌شود به همین دلیل توصیه شده است که افراد در صورت امکان از این نوع ماسک‌ها استفاده کنند تا خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ کاهش یابد.

با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، لازم است افراد علاوه بر دریافت واکسن از ماسک نیز استفاده کنند، حتی افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ممکن است به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند و ناقل این بیماری باشند به همین دلیل باید پس از دریافت واکسن نیز ماسک بزنند.

مشاهده شده است که بیشتر افراد به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند و ماسک‌ به طور صحیحی صورت آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. بسیاری از ماسک‌های پارچه‌ای که افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند نقشی در کاهش میزان خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ ندارند.

کد خبر 516473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    چرا اطلاعات نادرست میدید
  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    کاملا با واقعیت کشور ایران هماهنگی دارد، آمار فوتی ها عملا نشان می دهد بر خلاف واکسیناسیون سراسری، استفاده سراسری از ماسک باعث کنترل اپیدمی نمی شود. بعد شما ماسک n95 بزن، اندازه ۳ ماسک جراحی که مردم به صورت معمول و غیر فیت به صورت می زنن یا ۲ ماسک جراحی که کاملا حرفه ای به صورت چفت شود نفس کشیدن را سخت تر میکنه و بجای ۳ ساعت هم ۸ ساعت دوام دارد.
  • پیمان انصاریپور IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دوست عزیز ماسک جراحی آبی یعنی چی؟مگه رنگش مهمه؟