اتریش در مسیر تامین ۱۰۰ درصدی انرژی سبز

مدیران زالتسبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش از گام نهادن در مسیر تامین ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند؛ پرسشی که ذهن بسیاری از منتقدان را مشغول کرده، این است که رسیدن به این هدف بلندپروازانه طی این مدت زمان کوتاه چگونه امکان‌پذیر است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه دولت اتریش ادعا کرده است که تا سال ۲۰۳۰ هدف بلندپروازانه خود برای تأمین ۱۰۰ درصدی انرژی از منابع تجدیدپذیر را تحقق می‌بخشد با این حال تنها نشانه‌هایی از پیشبرد این هدف در زالتسبورگ مشهود است. هاینریش شلهورن، معاون استاندارد محیط زیست طی چند روز اخیر به طور مرتب در رسانه‌های اجتماعی از اقدامات خود برای رسیدن به هدف بلندپروازانه دولت سخن به میان آورده و ادعا کرده است اگرچه حرکت در این مسیر بسیار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد با این حال، دسترسی به آن دور از تصور نیست.

اتریش در مسیر تامین ۱۰۰ درصدی انرژی سبز

این در حالی است که Leonhard Schitter، رئیس مرکز تأمین انرژی زالتسبورگ هدف جدید دولت اتریش را بسیار مطلوب دانسته اما مدعی شده است مسیری طولانی پیش روی پیاده‌سازی آن خواهد بود چرا که زیرساخت‌های برق شهری مستلزم تغییرات زیادی است، هزینه بسیاری در پی دارد و تحقق آن تا سال ۲۰۳۰ کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

گزارشات حاکی است که پیش از این نمایندگان مجلس اتریش برای رسیدن به هدف تأمین ۷۵ درصدی الکتریسیته از نوع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ به توافق نظر رسیده بودند اما در جلسات اخیر خود، تأمین کامل انرژی به شیوه تجدیدپذیر را تا یک دهه آینده چیزی دور از انتظار ندانسته و آن را به عنوان هدف جدید خود معرفی کرده‌اند.

بهره‌گیری از نیروی توربین‌های بادی برای تولید برق سبز یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های مقامات زالتسبورگ خواهد بود که به نظر می‌رسد مصمم‌تر از مدیران سایر نقاط اتریش در مسیر تحقق هدف دولت گام برداشته‌اند البته در زمینه نیروی حاصل از باد یک چالش عمده پیش روی مدیران زالتسبورگ وجود دارد چرا که تا کنون هیچ توربین بادی در این شهر نصب نشده است البته دولت اتریش از تلاش‌های بی‌وقفه خود برای اختصاص فضایی عظیم به نصب توربین‌های بادی خبر داده و مدعی شده است که تا سال ۲۰۳۰، زالتسبورگ از ۲۵ توربین قدرتمند برخوردار خواهد شد.

شلهورن نیز ادعا کرده است که به منظور بهره‌گیری از نیروی آب برای تولید انرژی تجدیدپذیر لازم است ظرفیت‌ها را تا شش درصد افزایش دهد تا به سهم قابل توجهی از الکتریسیته سبز دست یابد.

اتریش در مسیر تامین ۱۰۰ درصدی انرژی سبز

کد خبر 516465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.