تراموای شهر فنلاندی تامپره با یک دهم بودجه مد نظر به اتمام رسید!

شهر فنلاندی تامپره اعلام کرده است که پس از نزدیک به چهار سال تلاش سخت، پروژه بلندپروازانه تراموای خود را به پایان رسانده که در میان کشورهای شمال اروپا به عنوان طرح موفق شهری به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تراموای جدید ۳۷.۳ متر طول، ۲.۶۵ متر عرض و ۳.۶ متر ارتفاع دارد. وزن آن نیز ۵۶.۸ تن بدون وجود مسافر است.

شهرداری تامپره در وبسایت خود عنوان کرده است که پروژه تراموا نه تنها سرمایه‌گذاری کلانی در زیرساخت‌های ترافیکی است بلکه نقش مهمی در افزایش پایداری و زیست‌پذیری شهر دارد چرا که این وسیله نقلیه هیچ گونه مواد مضری منتشر نمی‌کند.

علاوه بر این، تراموا ازدحام و ترافیک تامپره را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد زیرا ساکنان بیشتری این شیوه سبز حمل و نقل را انتخاب می‌کنند و پیرو این استقبال، کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا رخ خواهد داد. شهردار تامپره در این رابطه گفته است: "تراموا بخشی از تغییرات بزرگ شهر است که هدف آن مهار تغییرات آب و هوایی و افزایش سهم شیوه‌های حمل و نقل پایدار است."

تراموای فنلاند با یک دهم بودجه مد نظر به اتمام رسید!

شورای شهر و سانا مارین، نخست وزیر فنلاند، برای اولین بار پروژه تراموا را در نوامبر ۲۰۱۶ راه‌اندازی کردند. در آن زمان، شهر تامپره کارهای بسیاری را در رابطه با ساخت تراموا پیش بینی کرد؛ با دستور ویژه، دستور نوسازی خیابان اصلی تامپره، تجدید ساختارهای خیابان، احداث خطوط دوچرخه جدید، آبرسانی و لوله کشی در این شهر انجام شد.

نکته جالب اینجاست که با در نظر گرفتن همه این موارد، بودجه پروژه تراموا در ابتدا حدود ۳۰۰ میلیون یورو تعیین شد با این حال پروژه به طور شگفت‌آوری پایین‌تر از بودجه مورد نظر و با صرف در حدود ۳۴ میلیون یورو به اتمام رسید.

تامپره سومین شهر بزرگ فنلاند است که در جنوب این کشور واقع شده است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت، فناوری اطلاعات و کسب و کار فنلاند شناخته می‌شود.

تراموای فنلاند با یک دهم بودجه مد نظر به اتمام رسید!

کد خبر 516445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.