واکسن نیست!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در استان حدود ۱۰۰ هزار دوز است اما کافی نیست و باید میزان آن افزایش یابد علاوه‌ بر این از امروز واکسن برای تزریق نوبت دوم نیست.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: موجودی واکسن کرونا برای تزریق در استان اصفهان به شدت کم است و در حال حاضر تنها واکسن برای تزریق نوبت دوم موجود است، به ۲۶ درصد جمعیت استان اصفهان دوز اول و به ۱۰ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون استان اصفهان، تصریح کرد: ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در استان حدود ۱۰۰ هزار دوز است اما کافی نیست و باید میزان آن افزایش یابد، علاوه‌ بر این از امروز واکسن برای تزریق نوبت دوم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های مراکز درمانی این استان به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است به طوری که در بیمارستان الزهرا(س) در حال حاضر ۸۰ نفر در صف انتظار ورود به بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی اضافه کرد: آمار بستری و فوت سالمندان را با توجه به واکسینه شدن افراد رو به کاهش است و در این شرایط باید طرح شهید سلیمانی با قدرت بیشتر اجرا شود و تست‌های مثبت روزانه کرونا در استان اصفهان به بیش‌از دو هزار مورد رسیده است.

کد خبر 516414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    نکته جالب در آمار ایشان تفاوت سه درصدی افرادی که دو دوز تزریق کرده اند و 6 درصدی دوز اول نسبت به کل کشور است. متوسط تزریق دوز دوم کل کشور حدود 7 در صد و دوز اول حدود 20 درصد است. این امر باید بررسی شود که می توانددلایل مختلفی داشته باشد: 1-جمعیت سالمند(بالای 57 سال) استان بیشتر از متوسط جمعیت سالمند کشوری است 2- سالمندان اصفهانی تمایل بیشتری به تزریق واکسن داشته اند. 3- تزریق بر اساس اولویت بندی ها انجام نشده است. 4- ساکنین سایر استان ها در اصفهان واکسن تزریق کرده اند البته با توجه به بلبشویی که در چند هفته اخیر دیدیم به نظر می رسد مورد 3 بیشترین احتمال را داشته باشد.