دلتا خطرناک‌تر است یا دلتا پلاس؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه دلتا پلاس ویروس کرونا ۶۰ درصد سریع‌تر از گونه دلتا شیوع پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شده است افراد زیادی در سراسر دنیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند، این گونه از ویروس برای اولین بار در هند شناسایی شد سپس در کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد. همچنین، گونه دلتا پلاس ویروس کرونا در بعضی از ایالات کشور هند تشخیص داده شد و به عنوان یک تهدید احتمالی در نظر گرفته شد. هر دو گونه جهش یافته ویروس کرونا ممکن است افراد واکسینه شده را تحت تأثیر قرار دهد و باعث مرگ آن‌ها شود.

کدام گونه از ویروس کرونا با سرعت بیشتری منتقل می‌شود؟

در بسیاری از کشورها، هر دو گونه دلتا و دلتا پلاس به عنوان گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا در نظر گرفته شده‌اند. با وجود اینکه گونه دلتا ویروس کرونا قابلیت انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد، اما گونه دلتا پلاس نگران‌کننده‌تر است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه دلتا پلاس ویروس کرونا ۶۰ درصد سریع‌تر از گونه دلتا شیوع پیدا می‌کند. متخصصان معتقدند که گونه دلتا ویروس کرونا با علائم قابل توجه و مرگ‌باری همراه است و می‌تواند افراد زیادی را آلوده کند.

علائم مبتلا شدن به گونه دلتا و دلتا پلاس ویروس کرونا چیست؟

گونه دلتا ویروس کرونا باعث بروز علائم جدی‌تری نسبت به گونه اصلی می‌شود، این علائم شامل مشکلات تنفسی و مشکلات گوارشی می‌شود که در مقایسه با علائم گونه‌های دیگر متفاوت است. در حالی که گونه دلتا پلاس ویروس کرونا ویژگی‌های گونه‌های دلتا و بتا را دارد باعث بروز علائم شدیدتر می‌شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه دلتا پلاس ویروس کرونا می‌تواند به آسانی با سیستم ایمنی مقابله کند و با قدرت زیادی به سلول‌های میزبان ریه متصل شود. محققان در حال بررسی علائم احتمالی این گونه از ویروس کرونا هستند. علائم مبتلا شدن به گونه دلتا پلاس ویروس کرونا بسیار شبیه گونه دلتا است و شامل درگیری ریه در مراحل اولیه، تنگی نفس، مشکلات تنفسی، تب طولانی مدت، سرفه مداوم، مشکلات گوارشی، راش پوستی و آلرژی، خشکی یا آبریزش چشم، کاهش اشتها و حالت تهوع است.

چه افرادی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به گونه‌های جدید ویروس کرونا قرار دارند؟

افراد واکسینه نشده بیش از دیگران در معرض ابتلاء به گونه‌های دلتا و دلتا پلاس ویروس کرونا قرار می‌گیرند؛ در صورتی که افراد واکسینه شده به گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مبتلا شوند نوع خفیف آن را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این، افراد واکسینه شده زودتر از دیگران بهبود پیدا می‌کنند، واکسیناسیون خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

متخصصان معتقدند که گونه‌های دلتا و دلتا پلاس ویروس کرونا ممکن است آنتی بادی تولید شده توسط واکسن را خنثی کند، البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

کد خبر 516396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.