قالیباف: علامه حکیمی پرچم عدالت و عدالت خواهی را بر افراشته نگهداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درگذشت حضرت علامه حکیمی را به امت اسلامی، به ملت عزیزمان، به همه حوزه های علمیه و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده بزرگ حکیمی عرض تسلیت و تعزیت دارم.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز -دوشنبه یکم شهریور ماه- مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: با خبر شدیم در شب گذشته عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی رحلت فرمودند، عزیزی که بدون شک از چهره برجسته حوزه‌های ما، اسلام‌پژوه و خالق اثر همیشه ماندگار و جاودانه ایشان "الحیات" بود که درگذشت ایشان موجب تأثر همه ما شد.

وی افزود: علامه حکیمی عمر خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و مروج سیره علمی و عملی اهل بیت علیه السلام بود، او همیشه پرچم عدالت و عدالت خواهی را بر افراشته نگهداشت و در میان جان‌های جویای حقیقت مخصوصاً جوانان، چهره‌ای برجسته و شناخته شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درگذشت این عزیز را به امت اسلامی، به ملت عزیزمان، به همه حوزه‌های علمیه و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده بزرگ حکیمی عرض تسلیت و تعزیت دارم.

قالیباف اضافه کرد: همچنین امروز روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا است و به حق امروز را به عنوان روز پزشک در تاریخمان ثبت کردیم، این روز را به همه مجاهدان، سفیدپوشان و عزیزانمان در عرصه سلامت تبریک می‌گویم.

وی تاکید کرد: انصافاً در یک سال و نیم گذشته شاهد مجاهدت واقعی و از جان گذشتگی کادر درمانی ما به ویژه پزشکان و پرستاران بوده‌ایم، من به عنوان یک رزمنده این را هم عرض کنم که این مجاهدت رزمندگان در عرصه سلامت تنها برای امروز که جوانان و جامعه امروز ما می‌بینند، نبوده، در دوران دفاع مقدس عزیزانی که سابقه دارند خاطرشان هست، بخشی از پزشکان ما رزمنده بودند که رزمندگی می‌کردند، بخشی از پزشکان ما هم با همان دسته‌های اول به عنوان پزشک و برای درمان مجروحین همراه رزمندگان به خط می‌رفتند و پست‌های امداد ما همیشه در خط مقدم جبهه برقرار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگترین و بهترین تجهیزات و امکانات در سه یا چهار کیلومتری پشت خط اول برای سخت‌ترین جراحی‌ها برای مجروحین برقرار بود، در رابطه با مدافعین حرم نیز ما شاهد حضور پزشکان عزیز بودیم. زحمات این عزیزان و شهدای بزرگ این عرصه را گرامی می‌داریم و این روز را به همه آنها و خانواده‌های محترمشان، به عزیزان پزشک و کادر درمانی جانباز و آزاده تبریک و تهنیت می‌گوئیم و امیدوارم انشاالله بنده و همکارانم در مجلس و دولت محترم قدردان باشیم به نحوی که هم عزت و منزلت آنها حفظ شود و هم برای حمایت‌هایی که در عرصه مادی از آنها باید انجام بشود انشاالله به درستی انجام وظیفه کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: جا دارد به همکاران خودم که در این جمع حضور دارند، نمایندگان محترم، پزشکان عزیزی که در جمع هستند و عزیزانی که خود از خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس هم هستند عرض تبریک و تهنیت گویم.

کد خبر 516392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.