شورا در انتخاب شهردار اصفهان دقت زیادی دارد/روحیه جوانی باید جایگزین مدیریت بازنشسته شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر به مدیرانی که روحیه جوانی دارند نیازمند است و باید جریان توجه به جوانان و نگاه جهادی در اردوگاه خدمت رسانی مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که شورای ششم پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات تلاش زیادی برای یافتن راهکار حل معضلات شهر کرد، اظهار کرد: شورا قصد داشت از همان ابتدا و پیش از استقرار رسمی خود بر موضوعات اشراف پیدا کند بدین سبب پیگیر فراهم کردن زمینه انجام تصمیمات درست و بسترسازی برای تحقق شعارها و ایده‌های تحولی بودیم.

وی افزود: نمی‌خواستیم حتی یک ساعت خللی در روند امور مدیریت شهری ایجاد شود بنابراین پس از استقرار شورا، اولین تصمیم انتخاب سرپرستی بود که بر حوزه‌های مالی و اداری اشراف داشته باشد؛ با انتخاب آقای بوژمهرانی اکنون امور جاری شهرداری و خدمت رسانی به مردم در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در مسیر انجام فعالیت‌های شهری اقدامات لازم در حال انجام است، تصریح کرد: شورای شهر در قالب لایحه دو فوریتی، ۱۰ میلیارد ریال برای کمک به کادر بهداشت و سلامت و پنج میلیارد ریال در راستای کمک‌های مومنانه تصویب کرد. این کمک‌ها در کنار ایجاد زیرساخت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در حوزه وظایف مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری مورد تاکید جدی شورای شهر بوده است هرچند که ابتدای راه هستیم و باید زمینه آن بیش از پیش فراهم شود.

صالحی افزود: انتظار داریم تعامل بین دستگاهی بیش از گذشته تحقق یابد و تصمیمات ستاد کرونا هماهنگ شده انجام شود و اگر شهرداری بخشی از خدمات خود را برای کاهش شیوع کرونا تعطیل کرده است باید دیگر دستگاه‌ها، اصناف، نیروی انتظامی و سایر متولیان حوزه‌های اجرایی و خدماتی نیز با این تصمیمات همراهی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر اصفهان مشارکت مردم است، گفت: در این زمینه دنبال شعار بدون عمل نیستیم و برای عمل به آن نقش مردم را به صورت جدی تعریف کردیم.

صالحی در خصوص فرایند انتخاب شهردار، اضافه کرد: ابتدا برای شاخص‌های شهردار یک فراخوان مردمی منتشر کردیم که ۵۰ شاخص از آن احصا شد و ۳۰ گروه از نخبگان درباره آن نظر دادند؛ پس از طی چند مرحله در انتخاب گزینه نهایی شهردار، ابتدا به ۷۰ نفر رسیدیم و پس از بررسی پرونده‌ها و مصوبه هیأت وزیران ۲۱ انتخاب شدند. در نهایت بر اساس دیدگاه‌های مردمی ابتدا ۱۱ نفر و اکنون پنج نفر گزینه نهایی انتخاب شهردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه گفت و گوی حضوری با پنج گزینه نهایی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شورا برای انتخاب شهردار مهلت قانونی یک ماهه دارد و از آنجایی که این موضوع مهمترین تصمیم شوراست باید با دقت بیشتری انجام شود. هرچند در مسیری که تعریف شده، فرایند برای ما مبنا و هدف نیست بلکه مسیر درست را نشان می‌دهد تا دچار خطای شناختی نشویم.

وی با بیان اینکه با تربیت کادر جوان تراز انقلاب اسلامی، باید جایگزینی مدیران در حال بازنشستگی مدنظر باشد، تاکید کرد: ما در سومین سال پس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و یکی از موضوعات جدی در بیانیه گام دوم توجه به تربیت جوانان متخصص و متعهد است.

صالحی اضافه کرد: شهر به مدیرانی که روحیه جوانی دارند نیازمند است و باید جریان توجه به جوانان و نگاه جهادی در اردوگاه خدمت رسانی مدنظر باشد.

کد خبر 516383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.