مردم بولتون آزمایش کرونا می‌دهند و عادی زندگی می‌کنند

طرحی برای نجات شهر در دیترویت، آمادگی برای مقابله با طوفان گرمسیری در بوستون، طرح جدید برای بازیافت زباله‌ها در بیرمنگام، بازگشت به زندگی عادی در بولتون و حمایت از ایجاد خانه‌های سبز در لیورپول، عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر بولتون انگلیس در حال راه اندازی یک پویش جدید است تا به ساکنان نشان دهد که انجام منظم تست کووید ۱۹ در خانه چقدر اهمیت دارد، بنابراین ساکنان شهر اگر می‌خواهند به کارهای مورد علاقه خود بازگردند باید طبق پروتکل‌های بهداشتی شورای شهر عمل کنند. در این پویش شورای شهر با باشگاه فوتبال بولتون همکاری کرده تا به شروع این اقدام کمک کند.

شورای شهر بولتون در این خصوص گفته است: اگر می‌خواهیم به تعطیلات یا به یک مسابقه فوتبال بروید یا جشن تولد برگزار کنید، آزمایش کووید ۱۹ باید به بخشی عادی از زندگی ما تبدیل شود.

نیکی لومکس، عضو شورای شهر بولتون در بهداشت عمومی، گفت: استفاده از آزمایش کووید ۱۹ واقعاً آسان است و مردم می‌توانند بسته‌ای را از داروخانه‌های محلی تهیه کرده یا به صورت آنلاین سفارش دهند تا روز بعد به دستشان برسد. در واقع بسیاری از افراد مبتلا به کووید -۱۹ هیچ علائمی ندارند در حالی که می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

وی اضافه کرد: نتیجه منفی تست کووید ۱۹ به مردم آرامش می‌دهد که وقتی در تابستان استراحت می‌کنند یا به تفریح می‌پردازند، خانواده، دوستان یا همکاران خود را در معرض خطر قرار ندهند. هنوز مهم است که اقدامات بهداشتی برای دست، صورت، فضا و هوای تازه و همچنین استفاده از واکسن به محض ارائه آن را به خاطر بسپاریم. همانطور که منتظر گذراندن زمان بیشتر با دوستان و خانواده هستیم، مهم است که به یاد داشته باشید که به طور منظم آزمایش‌های کووید ۱۹ را در خانه انجام دهید.

بینس عضو شورای شهر در امور رفاه، شهروندان نیز گفت: همه در بولتون در طول یک سال گذشته مجبور شده‌اند برای حفظ سلامتی خود و دیگران فداکاری کنند. می‌دانیم که آزمایش منظم بهترین اقدام است، بنابراین اجازه دهید همه عادت کنیم که هفته‌ای دو آزمایش سریع در خانه انجام دهیم و به کارهای مورد علاقه خود بازگردیم.

لیورپول؛ حمایت از خانه‌های سبز

با اعلام شورای شهر لیورپول انگلیس، به ساکنان این شهر این فرصت داده می‌شود که خانه‌های خود را در مصرف انرژی کمتر مجهز کرده و در جهت صرفه‌جویی بیشتر تلاش کنند. در واقع به شورای شهر لیورپول بودجه دولتی اعطا شده است تا اقدامات مربوط به صرفه‌جویی در انرژی در خانه‌هایی که این معیارها را رعایت می‌کنند و از این طرح سود می‌برند نصب شود.

ساکنان واجد شرایط یک نظرسنجی رایگان در مورد املاک خواهند داشت که توصیه‌هایی در مورد انواع اقداماتی که می‌تواند باعث صرفه‌جویی بیشتر در خانه‌هایشان شود ارائه می‌دهد. این پیشرفت‌ها می‌تواند در قبوض سوخت صرفه‌جویی کرده و انتشار کربن را کاهش دهد.

عایق بندی دیوار حفره و زیر شیروانی، گرمایش از کف، پنجره‌هایی که جایگزین پنجره‌های تک جداره می‌شود، نمونه‌ای از اقدامات کارآمد صرفه‌جویی انرژی است که می‌توان انجام داد و منوط به واجد شرایط بودن و شرکت در نظرسنجی است.

برای واجد شرایط بودن، باید مجموع درآمد خانوار کمتر از ۳۰ هزار پوند بوده و ملک دارای گواهی عملکرد انرژی (EPC) با درجه E ، F یا G باشد.

اما اگر شهروندان متقاضی، مستأجر هستند و در خانه دیگران زندگی می‌کنند، می‌توانند با توجه به واجد شرایط بودن و نظرسنجی، برای اجرای این طرح درخواست دهند. صاحب خانه ملزم به تأمین یک سوم هزینه‌ها تا حداکثر تا پنج هزار پوند است.

شورای شهر اعلام کرده که این بودجه محدود است و بر اساس اولویت تخصیص می‌یابد. عبدالقادر، عضو شورای شهر لیورپول در این خصوص گفته که هفده درصد مردم شهر ما در فقر سوختی زندگی می‌کنند، که این میزان روز به روز افزایش می‌یابد زیرا خانه‌های آنها از نظر مصرف انرژی، عایق بندی کافی را ندارد.

وی افزود: این یک واقعیت است که زندگی در خانه‌های سرد و مرطوب، که به طور نامناسب گرم می‌شود، تأثیر مستقیمی بر سلامتی دارد، بنابراین من از هر کسی که معیارهای لازم طرح فوق را داشته باشد می‌خواهم که برای دریافت تسهیلات اقدام کند، زیرا این طرح به طور کامل برای افراد واجد شرایط تأمین می‌شود.

دیترویت؛ طرحی برای نجات شهر

شنبه گذشته طرح مهمی در صحن علنی شورای شهر دیترویت به تصویب رسید تا برای شهروندان زندگی بهتر در سال‌های آتی رقم بخورد.

برندا جونز، رئیس شورا در این خصوص گفت: شنبه گذشته، شورای شهر طرحی را برای اختصاص ۸۲۶ میلیون دلار از بودجه قانون طرح نجات آمریکا تصویب کرد تا بتوانیم از آن برای بهبود زندگی شهروندان و محله‌های شهر خود استفاده کنیم. باید همینجا از جین آیرز، عضو شورا برای پیشنهاد این طرح و بقیه اعضای شورا برای پیشبرد این فرصت در زندگی برای ساکنان شهرمان تشکر کنم.

وی گفت: قرار است در جلسه بعدی شورا تمامی محورهای این طرح به افکار عمومی توضیح داده شود تا مردم بدانند چه طرح مهمی برای آنها اجرا خواهد شد. اعضای شورای شهر برای تصویب چنین طرحی ۶۳ جلسه با بیش از سه هزار و ۳۰۰ ساکن شهر برگزار کردند و نظرات شهروندان منجر به طرح بسیار کامل‌تری شد که امروز توسط شورا تصویب شده است. با این طرح آینده دیترویت بسیار روشن است.

بوستون؛ آمادگی شهر برای مقابله با طوفان گرمسیری

کیم جانی رئیس شورای شهر بوستون در ایالات متحده روز گذشته پیش از طوفان گرمسیری دستورات لازم برای اقدامات احتیاطی را به شهردار این شهر و دیگر مسئولان شهر لازم‌الاجرا کرد. انتظار می‌رود طوفان دوشنبه ۲۳ آگوست تا سه شنبه ۲۴ آگوست منطقه بوستون را تحت تأثیر قرار داده و بادهای مخرب، قطع برق احتمالی، سیل موج طوفان و سیل باران در شهر رخ دهد بنابراین به ساکنان توصیه شده است در تمام این مدت در خانه بمانند.

شهردار بوستون در این خصوص گفت: هنگام آماده شدن برای این طوفان، من از همه ساکنان بوستون می‌خواهم که اقدامات احتیاطی را برای ایمن ماندن انجام دهند. لطفاً اطمینان حاصل کنید که وسایل خارج از منزل را که ممکن است از بین بروند به مکانی امن ببرید، در جاده‌های سیل زده رانندگی نکنید، وسایل الکترونیکی مهم را شارژ کرده و وسایل اضطراری کافی در دست داشته باشید و مانند همیشه، مراقب هر کسی در بین اطرافیان خود باشید که ممکن است به کمک نیاز داشته باشد.

بیرمنگام؛ طرح جدید برای بازیافت زباله‌های شهر

با اعلام شورای شهر بیرمنگام انگلیس این شورا همراه با یک شرکت خصوصی طرح جدیدی را برای بازیافت زباله‌های شهر راه اندازی کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد زباله‌های الکترونیکی گسترش یافته را برای بازیافت به فروشگاه‌ها بازگردانند. پس از آزمایش موفقیت‌آمیز در ۱۴ فروشگاه در یک دوره شش هفته‌ای تابستان امسال، شرکت خصوصی ارائه دهنده این طرح در حال عرضه خدمات بیشتر به تمام فروشگاه‌های انگلستان است.

در ابتدا فروشگاه‌ها فقط زباله‌های الکترونیکی مربوط به بسته بندی تلویزیون را می‌پذیرند، اما خرده فروش‌ها معتقدند با افزایش تقاضا و جذب مصرف کننده، به دنبال جمع آوری انواع مختلف بسته بندی‌های زباله‌های الکترونیکی هستند.

بارلی عضو شورای شهر در این رابطه می‌گوید با افزایش چرخه عمر مواد، ردپای کربن این شرکت را کاهش می‌دهد و چون پلی استایرن از نفت ساخته می‌شود، فشار کمتری بر منابع محدود وارد می‌کند. همچنین زباله‌های الکترونیکی به دلیل حجم زیادی که دارند بسیار ناخوشایند است و به ندرت توسط مقامات محلی بازیافت شده و اکثر آنها سوزانده می‌شوند یا به محل دفن زباله می‌رسد.

وی افزود: با این طرح بازیافت قصد ما این است که ۱۰۰ درصد بسته بندی پلاستیکی خود را تا سال ۲۰۲۳ مجدداً قابل استفاده یا قابل بازیافت کنیم، این نمونه‌ای عالی از کارهای خلاقانه‌ای است که ما برای کاهش تأثیر خود بر محیط زیست انجام می‌دهیم.

کد خبر 516340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.