قتل برادر برای رسیدن به ارثیه میلیاردی پدر

غرق شدن کودک سه ساله در استخر آب کشاورزی، به دام افتادن نزاعی خونین، دستگیری قاتل فراری و شرور، قتل عام هشت نفر از اعضای یک خانواده و قتل برادر برای رسیدن به ارثیه پدری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی جیرفت گفت: پسر بچه سه ساله اهل بخش بلوک شهرستان جیرفت در استخر آب کشاورزی غرق شد.

رضا محمدرضایی اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد غرق‌شدگی داخل استخر آب در محدوده بخش بلوک شهرستان، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد پسربچه سه ساله به داخل استخر ذخیره آب کشاورزی سقوط کرده و پس از مدتی خانواده‌اش پیکر بی‌جان او را داخل آب بیرون کشیده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه دلخراش از شهروندان خواست مراقب کودکان خردسال خود باشند و از نزدیک شدن آنان به استخرهای آب جلوگیری کنند تا شاهد این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

عامل نزاعی خونین دستگیر شد

فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز گفت: پس از وقوع یک نزاع منجر به قتل در منطقه کمپلو اهواز مأموران انتظامی عامل این نزاع را دستگیر کردند.

محسن دالوند اظهار کرد: این درگیری در منطقه کمپلو اهواز بین دو نفر رخ داد که در این درگیری یک نفر از طرف‌های درگیر با استفاده از سلاح شکاری طرف دیگر را به قتل رسانده و از محل جرم فرار کرد.

وی افزود: مأموران پلیس این فرماندهی بلافاصله در محل درگیری حاضر شده و پس از شناسایی قاتل کمتر از چند ساعت او را دستگیر کردند و اقوام فرد مقتول پس از اطلاع از حادثه قصد داشتند تا نزاع طایفه‌ای را ایجاد کرده و برای حمله به منزل فرد قاتل برنامه‌ریزی کرد، اما با حضور به موقع پلیس و تدبیر فرمانده انتظامی از وقوع درگیری طایفه‌ای جلوگیری و اقوام مقتول به آرامش دعوت شدند.

فرمانده انتظامی اهواز اضافه کرد: تلاش جهت دستگیری سایر عوامل نزاع و درگیری کماکان ادامه دارد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی علت این درگیری را شخصی و مسائل بسیار جزئی دانست و گفت: گاهی اوقات به دلیل عصبانیت بی جا حوادث ناگوار اینچنینی رخ می‌دهد که نیاز است با کار فرهنگی بیشتر از وقوع اینگونه حوادث در آینده جلوگیری به عمل آورد.

دالوند تاکید کرد: پلیس برای برقراری نظم و امنیت با هیچ فرد یا افرادی مماشات نخواهد کرد و با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد کرد.

دستگیری قاتل فراری و شرور

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اختفای یک شرور در شهر تهران، مشخص شد که متهم پس از شرارت و قتل یکی از شهروندان در استان‌های غربی کشور، محل سکونتش را در آن استان تغییر داده، به پایتخت گریخته و زندگی مخفیانه خود را آغاز کرده است.

پیام کاویانی اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در شهر تهران و محل‌های تردد وی، مراقبت‌های ویژه آغاز و در نهایت این قاتل شرور دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم هنگام دستگیری از فرمان‌های پلیس تمرد می‌کرد، افزود: متهم که سعی در فرار از دست پلیس داشت در یک عملیات ضربتی پس از شلیک گلوله پلیس دستگیر و برای ادامه تحقیقات تکمیلی به این پلیس انتقال یافت.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس استان مربوط قرار خواهد گرفت.

قتل عام ۸ نفر از اعضای یک خانواده

عامل قتل عام هشت عضو یک خانواده که به خاطر مواد مخدر دست به این قتل عام خانوادگی زده بود دستگیر شد، عامل قتل عام علت اصلی را درگیری و اختلاف با پدر خانواده عنوان کرد. عامل قتل عام خانوادگی در زاهدان در زندان به سر می‌برد و هنوز حکم قطعی برایش صادر نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در پرونده قتل هشت عضو یک خانواده در زاهدان هنوز حکم قطعی صادر نشده و این گونه پرونده‌ها به دلیل تشریفاتی که قانون گذار تعیین کرده، زمان‌بر است، اما تلاش می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن رأی صادر شود.

مهدی شمس آبادی در خصوص آخرین جزئیات قتل هشت عضو یک خانواده از جمله شش کودک در زاهدان اظهار کرد: پرونده‌های قتل دارای تشریفات قانونی است و به همین دلیل روند بررسی پرونده طولانی می‌شود.

وی ادامه داد: یک نفر قاتل در این پرونده اقرار کرده و دستگیر شده، بازپرس شعبه سوم نیز اقداماتی را که قانون گذار برای ما معین کرده است، انجام می‌دهد.

این مقام قضائی اضافه کرد: برای پرونده‌هایی که در آن قتل مطرح می‌شود و متهمانش دستگیر و مدارکش کامل شده است به سرعت ظرف مدت یک تا دو ماه کیفرخواست صادر می‌شود و به دادگاه می‌رود، در دادگاه هم با توجه به اینکه این گونه پرونده‌ها احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است به سرعت رأی صادر می‌شود. در این نوع پرونده‌ها هم رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و هم ما پیگیر هستیم تا به سرعت به نتیجه برسد.

وی افزود: یکی از اهداف قانونگذار این است که در پرونده‌هایی نظیر این مورد، حکم سریع صادر شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد و التیامی بر درد اولیای دم باشد.

وی ادامه داد: هنوز این پرونده نتیجه قطعی مبنی بر حکم قطعی ندارد و به محض اینکه حکم قطعی صادر شود اقدامات لازم انجام خواهد شد، پرونده‌های قتل به دلیل تشریفاتی که قانون‌گذار تعیین کرده، زمان‌بر است.

قتل برادر برای رسیدن به ارثیه میلیاردی پدر

عروس تهرانی از دو خواهر شوهرش به اتهام قتل شکایت کرد و زن میانسالی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از دو خواهر شوهرش به اتهام نقش داشتن در ماجرای مرگ شوهر خود به قصد تصاحب ارثیه شکایت کرد.

در ادامه پرونده به پلیس آگاهی ارسال و از شاکی تحقیق شد که او گفت: شوهرم به شیشه اعتیاد داشت و ترک نمی‌کرد. پدرشوهرم فوت شده و از او مغازه‌ای در امیریه تهران به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برای او و خواهرانش ارث رسیده بود. شوهرم در زیر زمین آنجا زندگی می‌کرد.

دو خواهر مرد معتاد احضار شدند که یکی از آنها مدعی شد: «با برادرم سر فروختن مغازه ۵۰ میلیارد تومانی ارثیه پدری‌مان اختلاف و درگیری شدید داشتیم. خواهرم از مسئولان کمپ خواست به زیرزمین مغازه که محل زندگی برادر معتادمان بود بیایند و او را با خودشان به کمپ ببرند تا ما هم دنبال مشتری برای فروش مغازه باشیم و سهم‌مان را بگیریم.»

در ادامه مأموران به مغازه ارثیه‌ای رفتند و دوربین‌های آنجا را بازبینی کردند، معلوم شد دو خواهر آنجا بودند و با دستور یکی از آنها که می‌گفته شکنجه‌اش دهید، مرد معتاد را به کمپ برده‌اند.

حبیب الله صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر گفت: «با توجه به شواهد به دست آمد تحقیقات از دو خواهر مرد فوت‌شده ادامه یافت و قرار است پزشکی قانونی با آزمایش‌های دقیق علت مرگ را مشخص کند.‌

کد خبر 516317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.