برگزاری جلسه برای روند صدور حکم شهردار تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه ای برای بررسی روند صدور حکم علیرضا زاکانی از سوی وزیر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در پایان جلسه امروز (‌یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات صحن اظهار کرد: امروز به موضوع عاشورا و شهادت امام سجاد (ع) پرداخته شد و در ادامه نیز جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به عنوان آخرین معاون شهردار تهران اقدامات خود را در طی این سال‌ها در صحن شورا ارائه کرد.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده از سوی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران مورد انتقاد بسیاری از اعضای شورا قرار گرفت و در ادامه نیز جوادی یگانه پاسخ‌هایی را ارائه کرد گفت: پیشنهاد و طرحی توسط همکاران ما مبنی بر حمایت از هیئت‌های مذهبی که در این ایام خوب کار کردند و در واقع پروتکل‌های بهداشتی و سایر مسائل امنیتی را رعایت کردند مطرح شد که با توجه به اهمیت این مسئله قرار شد این طرح از دو فوریتی خارج و به صورت یک فوریتی مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ادامه نیز مسئله انتخاب سخنگوی شورای شهر تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت و در نهایت علیرضا نادعلی با ۲۱ رأی به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران انتخاب شد.

چمران در ادامه در پاسخ به این پرسش که دلیل ارائه گزارش از سوی معاونان شهرداری چیست، در حالی که قرار نیست این معاونان در دوره جدید مدیریت شهری ادامه همکاری داشته باشند گفت: ما به ماندگاری معاونان فکر نکردیم و این افراد چهار سال تلاش کردند و شورای جدید می‌خواهد از این عملکرد چهار ساله مطلع شود.

وی در خصوص زمان آغاز زاکانی به عنوان شهردار تهران تصریح کرد: در چند روزی که کشور تعطیل بود اتفاقی رخ نداده است اما وزیر کشور دستور بررسی و اقدام داده‌اند و ما نیز در حال دنبال کردن هستیم و امروز نیز در جلسه‌ای این موضوع بررسی می‌شود؛ امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اینکه حکم زاکانی را کدام وزیر کشور دولت دوازدهم صادر می‌کند یا سیزدهم، گفت: هنوز که انتخاب وزیر کشور جدید انجام نشده است و سعی ما بر این است که پیش از این انتخاب، روی کار آمدن شهردار تهران نهایی شود.

چمران درباره انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورای شهر خاطرنشان کرد: دلیل تأخیر در انتخاب کمیسیون‌ها دقت بر انتخاب بر اساس تخصص افراد است. به طور کلی در این زمینه به نتیجه رسیده‌ایم و شاید در صورت وجود فرصت در جلسه آینده این موضوع را نهایی کنیم.

کد خبر 516285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.