هیچ کاری برای مقابله با کرونا به تنهایی کافی نیست

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: هیچ کاری برای مقابله با کرونا به تنهایی کافی نیست، واکسیناسیون مهم است اما باید پروتکل‌ها هم رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"هیچ کاری برای مقابله با کرونا به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون مهم است، اما باید پروتکل‌ها هم رعایت شود.

در حال حاضر در آمریکا میزان مرگ و میر کرونایی ظرف یک ماه از حدود ۱۱۰ نفر به بالاتر از ۱۰۰۰ نفر رسیده است و شرایط اروپا هم همین گونه است، زیرا ماسک‌ها را بعد از واکسیناسیون برداشتند. اروپا جام ملت‌های اروپا را برگزار کرد و همه رفتند در استادیوم نشستند و پس از آن ۳۴۰۰ نفر مبتلا شدند. اکنون ۹۰ درصد سوش غالب ویروس در دنیا نوع دلتا است و برخی کشورها نیز درگیر سوش لامبدا شده‌اند.

تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و چهار جلسه کاربردی خوب در این زمینه با تمام عوامل مؤثر داشتیم و حتی رئیس جمهور ما با رئیس جمهور چین در این مورد تلفنی صحبت کردند. ما تا پایان شهریور قطعاً حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن وارداتی خواهیم داشت. با یک تفاهمنامه دیگر از مهرماه، ۱۵ میلیون دز واکسن وارداتی دیگر و در آبان نیز ۱۵ میلیون دز دیگر به دستمان می‌رسد که در تماس تلفنی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور چین قرار شد میزان واکسن آبان ماه در همان مهرماه به دستمان برسد بنابراین اگر از حالا تا پایان مهر ۶۰ میلیون دز واکسن داشته باشیم می‌توانیم تا اول آبان به واکسیناسیون تا  ۳۰ سال برسیم.

قبل از این هم تلاش برای واردات صورت می‌گرفت، اما به عنوان مثال تا کشور چین یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دُز واکسن تزریق نمی‌کرد به ما یا سایر کشورها واکسن نمی‌داد. کشوری مثل کانادا که هم پیمان آمریکاست، ۳.۷ برابر نیازش واکسن از آمریکا پیش خرید کرده است ولی آمریکا تا زمانی که بالای ۵۰ درصد مردم خود را واکسن نزد، به کانادا واکسن نداد. سبد کووکس و قرارداد خرید واکسن از روسیه و قرارداد با چین اقدامات مهم ما برای واردات واکسن بود و تاکنون بیشترین واکسن را هم کشور چین به ما داده است. اینکه برخی مطرح می‌کنند پس چرا کشوری مثل آمریکا یا … به فلان کشور همسایه واکسن داد برای این بود که آنها در کارآزمایی بالینی واکسن شرکت کردند و استراتژی ما این نبود. هزاران برگ سند برای اقداماتی که برای واردات واکسن انجام دادیم وجود دارد. "

هیچ کاری برای مقابله با کرونا به تنهایی کافی نیست

هیچ کاری برای مقابله با کرونا به تنهایی کافی نیست

کد خبر 516255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.