قطره نفازولین در درمان کرونا تاثیر دارد؟

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قطره نفازولین چشمی نه تنها هیچ خاصیتی برای درمان کرونا ندارد بلکه مصرف زیاد آن خطرناک است.

به گزارش ایمنا، علی روحبخش اظهار کرد: طی روزهای اخیر در فضای مجازی قطره نفازولین به عنوان داروی کرونا معرفی شده است و متأسفانه تمایل به مصرف این دارو در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: این در حالی است که نه تنها این دارو هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کووید ۱۹ ندارند بلکه استفاده زیاد آن خطراتی را نیز به همراه دارد.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روش‌های درمان کرونا طبق پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و از سوی اساتید گروه‌های تخصصی اعمال می‌شود بنابراین هر روش غیر علمی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد نباید مورد توجه و یا استفاده مردم قرار گیرد زیرا این احتمال وجود دارد که نه تنها باعث درمان بیماری نشود بلکه شرایط سخت‌تری را برای بیماران کرونایی ایجاد کند.

روحبخش ادامه داد: قطره نفازولین که به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد یک داروی ضد احتقان است و هیچ تأثیری برای درمان کرونا ندارد از همین رو سازمان غذا و دارو نیز هشدارهای لازم را در خصوص مصرف این دارو به خصوص در بیماران کرونایی اعلام کرده است.

وی با تاکید بر این که توجه به این شایعات باعث سرگردانی بیمار در روند درمان می‌شود و می‌تواند بیماری را وخیم‌تر کند، افزود: استفاده زیاد از این دارو در مخاط بینی باعث افزایش فشار خون می‌شود که این اتفاق برای بیماران کرونایی می‌تواند زمینه ساز وخامت حال آنها باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 516237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.