واکسن زیدوس کادیلا مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد

واکسن هندی زیدوس کادیلا، نخستین واکسن کرونا از نوع DNA مجوز استفاده اضطراری برای افراد بالای ۱۲ سال در هند را دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن شرکت زیدوس کادیلا در همکاری با سازمان زیست فناوری هند تولید شده است و دومین واکسن تولید شده در داخل این کشور است که پس از واکسن کوواکسین مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است. این واکسن با نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور تولید پروتئین خاصی را می‌دهد، سپس سیستم ایمنی آن را شناسایی می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که تأیید واکسن زیدوس کادیلا باعث تسریع فرآیند واکسیناسیون مردم در کشور هند می‌شود. با توجه به هدف تعیین شده، برنامه ریزی شده است که تا ماه دسامبر سال جاری همه افراد واجد شرایط در کشور هند واکسینه شوند و افراد زیر ۱۸ سال نیز اولین دوز واکسن تأیید شده برای این گروه سنی را دریافت کنند. شرکت تولید کننده واکسن زیدوس کادیلا اعلام کرده است که قصد دارد سالیانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کند، از هم اکنون نیز مراحل تولید و ذخیره آن را آغاز کرده است.

علاوه بر این، شرکت زیدوس کادیلا ادعا می‌کند که واکسن تولید شده در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا به ویژه گونه دلتا مؤثر است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری این واکسن ۶۶.۶ درصد است. با وجود اینکه بیشتر واکسن‌های تولید شده برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ در دو دوز تزریق می‌شوند، واکسن زیدوس کادیلا در سه دوز با فاصله زمانی ۲۸ روز بین دوز اول تا دوم و بین دوز دوم تا سوم تزریق می‌شود. محققان معتقد هستند که دریافت دو دوز از این واکسن نیز مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود در حالی که دریافت سه دوز از واکسن ذکر شده خطر ابتلا به نوع متوسط بیماری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 516212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.