اسرائیل در منطقه مقابل جهاد حسینی شکست خورد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال‌ها یاسر عرفات و دیگران برای لبنان و سوریه و اردن می‌خواستند با اسرائیل بجنگند و در نهایت صلح کردند و معلوم نشد عرفات چگونه از این دنیا رفت اما حماس آمد و جهاد اسلامی و جهاد حسینی آمد و بر آنها پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران به پیام عاشورا و تأثیری که در پیروزی انقلاب‌های اصیل داشته است اشاره و اظهار کرد: این ایام ایام عزاداری بود و مرتباً فریاد سرور شهیدان در گوش ما طنین می‌انداخت که هل من ناصر ینصرنی. این فریاد فقط مربوط به روز عاشورا نبود، امام حسین (ع) در شب عاشورا یاران خود را جمع کرد و گفت هرکس می‌خواهد برود، آزاد است، آن زمان نمی‌گفت مرا یاری کنید اما در روز عاشورا هل من ناصر ینصرنی را بارها تکرار کرد.

وی افزود: این بدان معنا نبود که امام حسین کمک از آنها می‌خواست بلکه می‌خواست در آخرین لحظات نیز آنها را به راه راست هدایت کند و آنها را یاری کند نه اینکه آنها امام را یاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تکلیف امام حسین (ع) مشخص بود و اگر تعداد معدودی به اردوگاه او می‌پیوستند نتیجه فرق نمی‌کرد اما تا آخرین لحظات این کلام را تکرار می‌کرد تا به آنها کمک کند. حقیقت نیز همین است که با انتخاب راه حسین (ع)، او را یاری کنند.

وی افزود: کسانی که راه امام حسین(ع) را برگزیدند پیروز شدند. امام حسین پیروز شد. چه کسی زنده‌تر از امام حسین(ع) را در تاریخ می‌توانید نشان دهید؟ در انقلاب راه امام حسین را برگزیدیم و انقلاب ما از عاشورا شروع شد.

چمران اضافه کرد: در راهپیمایی‌های عظیم میلیونی سال ۵۷ بود که انقلاب ما به پیروزی رسید و با نام و یاد حسین (ع) پیروز شدیم. در دفاع مقدس نیز با نام و یاد و عشق ایشان به جبهه می‌رفتیم و با همین ذکر به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر نیز دیدیم و سال‌ها یاسر عرفات و دیگران برای لبنان و سوریه و اردن می‌خواستند با اسرائیل بجنگند و در نهایت صلح کردند و معلوم نشد عرفات چگونه از این دنیا رفت. اما حماس آمد و جهاد اسلامی و جهاد حسینی آمد و بر آنها پیروز شد.

کد خبر 516197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.