تزریق واکسن اسپوتنیک لایت به افراد بالای ۶۰ سال در روسیه

کارآیی واکسن تک دوزی اسپوتنیک لایت برای افراد بالای ۶۰ سال در روسیه مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیرگذاری واکسن اسپوتنیک لایت مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت ۳۲۰ هزار فرد که این واکسن را تا ۳۰ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی دریافت کرده بودند بررسی کردند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن کرونای اسپوتنیک لایت ۹۳.۵ درصد است.

مقامات کشور روسیه استفاده از واکسن اسپوتنیک لایت را برای افراد بالای ۶۰ سال تأیید کرد، استفاده از این واکسن تک دوزی سرعت واکسیناسیون جامعه و ایجاد ایمنی جمعی را افزایش می‌دهد. داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن تک دوزی اسپوتنیک لایت در مقایسه با بسیاری از واکسن‌های دو دوزی کرونا بیشتر است.

شرکت سازنده اعلام کرده است که واکسن اسپوتنیک لایت عوارض جانبی جدی ندارد و باعث مرگ و میر افراد نمی‌شود. با توجه به ایمنی و کارآیی بالای این واکسن، تأثیر ترکیب آن با دیگر واکسن‌های تولید شده در حال بررسی است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب دو واکسن اسپوتنیک لایت و آسترازنکا ایمنی بالایی در برابر بیماری کووید -۱۹ ایجاد خواهد کرد و افراد پس از دریافت آن هیچ عوارض جانبی جدی را تجربه نخواهند کرد.

کد خبر 516165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.