اعمال تمهیدات بهداشتی و محدودیت کرونایی در آرامستان بندرانزلی

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری بندرانزلی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا این شهرستان روزانه تمهیدات بهداشتی و محدودیت های کرونایی بسیار خوبی در آرامستان انزلی اعمال می شود.

علیرضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان انزلی ۱۲۴ هزار و ۵۹۷ مترمربع مساحت دارد و دارای امکاناتی همچون ساختمان اداری، انتظامات، سه دستگاه آمبولانس و دو دستگاه متعلق به بخش خصوصی، دو غسالخانه مجزا برای مردان و زنان، یک سردخانه برای فوتی‌های عادی و یک سردخانه، ویژه فوتی‌های کرونا است.

وی افزود: سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی در سال ۱۳۹۹ قطعه‌ای ویژه فوتی‌های ناشی از کرونا به نام قطعه امام حسن مجتبی (ع) در ضلع غربی آرامستان، پشت پزشکی قانونی به مساحت بیش از دو هزار متر مربع اختصاص داده است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی تصریح کرد: طی ۱۰ روز اخیر حدود ۲۰ فوتی کرونایی در آرامستان این شهر دفن شدند که تمامی مراحل کفن و دفن این افراد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و شرعی توسط ۲۰ نفر از نیروهای آرامستان، همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام شده است.

جعفرزاده ادامه داد: سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی علیرغم بودجه کمی که دارد به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تازگی برای خرید حدود یک هزار و ۸۰۰ عدد گان، هفت هزار جفت دستکش و ۵۰۰ عدد ماسک ۵۰ عددی یک بار مصرف، ۵۰۰ عدد الکل ضدعفونی کننده، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده تا در هنگام حضور بستگان فوتی‌های کرونایی در اختیار آنان قرار دهد.

وی یادآور شد: در چند روز گذشته به دلیل افزایش فوتی‌ها ناشی از کرونا در انزلی، سرپرست شهرداری به صورت مستمر از آرامستان بازدید می‌کند. ساعت کار پرسنل افزایش یافته است. و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، آرامستان روزانه در چند نوبت ضدعفونی می‌شود.

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری بندرانزلی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به دلیل قرار گرفتن شهرستان انزلی در وضعیت قرمز کرونا تمامی درب‌های ورودی خودروها مسدود شده و تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان این شهر ممنوع است.

جعفرزاده به شهروندان توصیه کرد: در هنگام حضور در آرامستان به منظور پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا دلتا ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

کد خبر 516062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.