کاهش ۴۵ درصدی ترددهای بین استانی در ایام تعطیلات گذشته

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مرداد سال جاری(تعطیلات اخیر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ترددهای بین استانی حدود ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور میزان تردد بین استانی در فاصله بین ۲۴ مرداد (یک روز قبل از شروع تعطیلی‌ها) تا ۲۹ مرداد (یک روز قبل از پایان تعطیلی‌ها) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است. در این مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۸۲ هزار و ۱۹۸ تردد بین استانی ثبت شده است.

همچنین، در این بازه زمانی در مقایسه با تردد بین استانی کل مرداد ماه شاهد ۳۴ درصد کاهش هستیم.

کاهش ۴۵ درصدی ترددهای بین استانی در ایام تعطیلات گذشته

مسافران بیشتر از کدام استان‌ها بوده‌اند؟

همچنین، گزارش وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از بازه ۲۴ الی ۲۹ مرداد به طور تقریبی ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار پلاک در محورهای بین شهری رؤیت شده که ۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۰۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است. همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد بیشترین پلاک‌ها متعلق به دو استان البرز و تهران بوده است. بعد از آن استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند.

بعلاوه چهار استان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی کمترین میزان پلاک ثبت شده را داشته‌اند.

کاهش ۴۵ درصدی ترددهای بین استانی در ایام تعطیلات گذشته

محورهای پر تردد ۲۹ مرداد

آمارهای ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که روز گذشته (جمعه ۲۹ مرداد) محورهای کرج- تهران و تهران-کرج به ترتیب با ۱۰۵ هزار و ۶۱۵ تردد و ۸۰ هزار و ۳۱۲ تردد بیشترین میزان تردد روزانه را ثبت کرده‌اند.

سپس محورهای قزوین-کرج با ۲۶ هزار و ۵۴ تردد، تهران- ساوه با ۱۹ هزار و ۶۷۷ تردد و قم– تهران با ۱۳ هزار و ۶۴۶ تردد به ترتیب بعد دو مورد فوق بیشترین میزان تردد را داشته‌اند.

کد خبر 516012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.