چرا سری آ نتوانست ستاره‌هایش را حفظ کند؟ 

حکیمی، دوناروما و لوکاکو بدون شک از سه ستاره برتر سری آ در فصل گذشته بودند که از این لیگ خارج شده و کشور دیگری را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، بدون شک بیشترین آسیب اقتصادی ناشی از کرونا معطوف به باشگاه‌های ایتالیایی شد چرا که نه تنها بازیکنان بزرگی جذب نکردند، بلکه بی‌خیال ستاره‌های خود نیز شدند تا تراز مالی‌شان دچار مشکل نشود.

یکی از نگران‌ترین هواداران در سطح باشگاه‌های مطرح اروپایی، بدون شک هواداران اینتر هستند. البته آن‌ها به درستی نگران بودند. آنتونیو کنته تنها چند روز پس از هدایت نراتزوری ها برای اولین قهرمانی شأن در سری آ در ۱۱ سال گذشته از سمت سرمربی در این تیم کنار رفت.

البته در ایتالیا همه می‌دانند که چرا کنته تصمیم به ترک اینتر گرفت. مالکان چینی باشگاه مطرح ایتالیا با مشکلات متعددی روبرو بودند و به همین خاطر، فروش یک ستاره بزرگ اجتناب ناپذیر بود. کنته به عنوان سرمربی تیم، نه تنها دست باز و شرایط خوبی برای جذب ستاره‌های جدید نداشت، بلکه باید بی‌خیال برخی از بازیکنان با کیفیت خود نیز می‌شد.

البته نباید فراموش کرد که مشکلات بزرگ فقط گریبان باشگاه اینتر را نگرفته و به طور کلی سری آ ایتالیا در انبوهی از گرفتاری‌ها دست و پا می‌زند. سری آ نه تنها بهترین بازیکن فصل قبل خود یعنی روملو لوکاکو را از دست داد، همچنین از بهترین دروازه‌بان خود یعنی جانلوئیجی دوناروما و بهترین مدافع، کریستیان رومرو نیز گذشته است چرا که این بازیکنان نیز در فصل جاری در سری آ بازی نمی‌کنند. رودریگو دی پاول و اشرف حکیمی نیز بازیکنانی بودند که در ترکیب ۱۱ بازیکن برتر فصل گذشته حضور داشتند اما ایتالیا را ترک کردند.

علاوه بر این، دوسان ولاهوویچ، بازیکن جوان سال سری آ، هنوز می‌تواند از فیورنتینا به اتلتیکو مادرید برود و این در حالی است که بزرگترین ستاره لیگ، کریستیانو رونالدو، تنها به خاطر ناتوانی در یافتن مشتری جدید و دستمزد بالایش در یوونتوس باقی می‌ماند.

با توجه به آنچه در تا این لحظه پیش آمده، نباید جایی تعجبی باقی بماند که شاهد حضور اینتر، میلان و یوونتوس در سوپر لیگ باشیم. باشگاه‌های ایتالیایی به طور محسوس رقم بسیار پایینی در خصوص حق پخش در مقایسه با تیم‌های لیگ برتری دریافت می‌کنند و فعالیت‌های سنگین باشگاه‌هایی همچون پی اس جی نیز باعث می‌شود تا مالکان تیم‌های سری آ از رقابت بر سر بازیکنان بزرگ عقب بمانند.

در این روزهای سخت، کارشناسان فوتبال در ایتالیا باشگاه‌ها را به صبر، تدبیر و تداوم عملکرد تشویق می‌کنند. مالکان باشگاه‌های ایتالیایی حداقل در حال حاضر توانایی تزریق میلیون دلاری پول را ندارند و به جای خرید ستاره‌ها باید تمرکز خود را بر روی استفاده از جوانان آینده دار و با استعداد بگذارند. کرونا روزهای اقتصادی سختی را رقم زد و فعالیت‌های سنگین باشگاه‌های دیگر، تنها همین راه حل را برای ایتالیا و باشگاه‌هایش باقی گذاشته است.

کد خبر 515972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.