نوسازی بافت فرسوده قم باید از حالت شعار خارج شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوعات بسیار مهم در قم است؛ موضوع بافت فرسوده شعاری بوده و در عمل موفق نبوده است.

حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرداری در طرح “قم در مسیر تحول” اظهار کرد: اولویت‌های مدیریت شهری در دوره گذشته پروژه‌های سخت‌افزاری بود و باید به سمت پروژه‌های نرم‌افزاری حرکت کنیم، ارتقای فضای تنفسی به نام فرهنگ و ایجاد تفرج‌گاه‌هایی با توپوگرافی‌های جذاب ویژه جوانان ازجمله پروژه‌های نرم‌افزاری و نیاز شهر است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های الکترونیک به‌عنوان زمینه‌ساز شهر هوشمند قم از اولویت‌های مدیریت شهری است که باید موردتوجه قرار بگیرد، افزود: توسعه فضای سبز باید ادامه یابد، اما آنچه مدنظر دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بوده بحث فضای سبز در دسترس مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هرچند توسعه کمربند سبز نیاز شهر است و از آلودگی‌ها و غبارهای هوا جلوگیری می‌کند، اما باید در بخش فضای سبز به توسعه‌ای دست یابیم که اگر شهروندان از در منزل خارج شدند بتوانند در فضای سبز قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به مناطق کم برخوردار مورد توجه و در اولویت دوره ششم شورای شهر است، اضافه کرد: در این زمینه نقاط مختلفی شناسایی شده و با شهردار مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم به وضعیت مطلوبی در خصوص مناطق کم برخوردار برسیم.

وی در خصوص اهمیت نوسازی بافت فرسوده شهر قم، گفت: بافت فرسوده یکی از موضوعات بسیار مهم در قم است، موضوع بافت فرسوده شعاری بوده و در عمل موفق نبوده است؛ برای نوسازی بافت فرسوده حد تراکم دوطبقه و وام اشتیاق ایجاد نمی‌کند و مشوق‌ها باید افزایش یابد.

اسلامی ادامه داد: اولویت‌های بعدی رسیدگی به پروژه‌هایی بوده که مسائل خارج از مدیریت شهری دارند، چرا که این پروژه‌ها نیمه‌تمام نیست و روند عادی ندارد بلکه درگیر بخش‌های حقوقی قوه قضائیه و مجموعه‌هایی است که در اختیار مدیریت شهری نیست و باید فردی از سوی شهردار پیگیر این مسائل باشد، زیرا وظیفه پیگیری در اختیار مدیریت شهری است و باید این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه‌های شهید کاظمی و منوریل و زمزم دو اشاره کرد.

کد خبر 515845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.