"آیت‌الله فقیه ایمانی" حتی با وجود بیماری هم در امور خیریه فعال بود

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) گفت:آیت‌الله فقیه ایمانی، عالم، فقیه و خیری بزرگ بود و حتی در سال‌های اخیر هم با وجود بیماری و کسالت همچنان در امور خیریه بیمارستان دخیل و فعال بود اما به دلیل بیماری، فرزندشان به جای پدر در جلسات شرکت می‌کردند.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خیر بزرگ اصفهانی، سیدکمال فقیه ایمانی، اظهار کرد: این روحانی برجسته در سال حدود ۱۳۶۵ برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اقدام می‌کنند و با کمک خیران ساختمان اولیه بیمارستان را بنا می‌کنند و در آن زمان از بهترین مصالح برای ساخت بیمارستان استفاده می‌کنند و حتی پد هلی‌کوپتر نیز برای بیمارستان در نظر گرفته شده و بیمارستان در سال ۶۹ افتتاح شده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله فقیه ایمانی، عالم، فقیه و خیری بزرگ بود و حتی در سال‌های اخیر هم با وجود بیماری و کسالت همچنان در امور خیریه بیمارستان دخیل بود اما به دلیل کسالت و بیماری، فرزندشان به جای پدر در جلسات شرکت می‌کردند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) با تاکید بر اینکه خیران بزرگ به آیت‌الله فقیه ایمانی اعتماد داشتند و این اعتماد مثال زدنی بود، تصریح کرد: وی زندگی بسیار زاهدانه‌ای داشت و بسیار دغدغه‌مند در صدد رفع نیازهای مردم برمی‌آمد و برای انجام امور خیریه بزرگ نیازهای اساسی را در نظر می‌گرفت، تاکنون حداقل سه بیمارستان با نظارت مستقیم آیت‌الله فقیه ایمانی، کتابخانه و … ساخته شده است، ترجمه کتب دینی و ارسال آن به دیگر کشورها نیز یکی از دغدغه‌های آیت‌الله فقیه ایمانی بود.

وی با تاکید بر اینکه افراد هر زمانی که می‌خواستند به راحتی می‌توانستند با آیت‌الله فقیه ایمانی دیدار کند، افزود: آیت‌الله فقیه ایمانی با روی گشاده از مردم استقبال می‌کرد و شخصیتی منحصر به فرد داشت و از این پس نبود ایشان به شدت احساس می‌شود و امیدوارم فرزندانشان راه او را ادامه دهند.

کریمی با تاکید بر اینکه صداقت و مردمی بودن از صفات بارز آیت‌الله فقیه ایمانی بود، اضافه کرد: آیت‌الله فقیه ایمانی حدود ۱۰۰ مسجد در نقاط مختلف استان و روستاها ساخت که مایه خیر و برکت است، فقدان و درگذشت او برای همه غمی بزرگ است.

کد خبر 515842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.