آیت‌الله فقیه ایمانی یک انقلابی خیر بود

یک کارشناس علوم دینی گفت: آیت الله فقیه ایمانی یک انقلابی خیر بود و درگذشت او غمی فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی صغیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تسلیت درگذشت آیت الله کمال فقیه ایمانی، اظهار کرد: آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان امام خمینی بود. وی منشأ خدمات و آثار بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله فقیه ایمانی به کرونا مبتلا شده بود، ادامه داد: آیت الله فقیه ایمانی به سفارش امام خمینی، پدید آورنده اولین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی با عنوان «نور القرآن فی تفسیر القرآن» است و نماینده امام خمینی در اصفهان بود و تمام نامه‌های امام خمینی را از نجف برای روحانیون به کشور می‌آورد.

این کارشناس علوم دینی خاطرنشان کرد: او در سال ۱۳۳۳ شمسی، لباس روحانیت را به تن کرد و به دیدار امام خمینی نیز رفت. امام او را در آغوش گرفت و این روز فرخنده را به وی تبریک گفت، سپس فرمود: «از امروز تاج رسول الله بر سر شماست. مبادا در راه رفتن، خندیدن و حرکات خود کاری کنید که برای اسلام زیان بار باشد!». البته آیت الله فقیه ایمانی در مدت تحصیل در حوزه، از محضر استادان دیگر نیز بهره برد و به مدرسه‌های مختلفی از جمله مدرسه حجتیه، فیضیه و دارالشفا رفت.

صغیرا با تاکید بر اینکه آیت الله فقیه ایمانی یک انقلابی خیر بود، اضافه کرد: وی در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد و مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت. آیت الله فقیه ایمانی از درس خارج آیات عظام امام خمینی و آیت الله العظمی گلپایگانی نیز بهره برد.

وی با بیان اینکه آیت الله فقیه ایمانی از مبارزان سیاسی زمان انقلاب بود، تصریح کرد: در روزهای حکومت ستمشاهی، آیت الله سید کمال فقیه ایمانی به شدت تحت نظر بود و زمانی که امام خمینی (ره) در نجف بود، رابط بین امام و روحانیون در کشور و اصفهان بود. ایجاد کتابخانه بزرگ و با حجم زیادی از کتاب‌های ارزنده به نام کتابخانه امیرالمومنین علیه السلام و مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی، ایجاد و تأسیس حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم علیه السلام با گنجایش بیش از یک هزار طلبه و پرداخت هزینه تحصیلی به طلاب علوم دینی، تأسیس بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی، بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع)، بیمارستان زنان و زایمان حضرت زهرا (س)، درمانگاه شهدا، مدرسه حجتیه مشهد، تأسیس صندوق جهیزیه و … از جمله اقدامات خیر آیت الله فقیه ایمانی است، درگذشت او غمی فراموش نشدنی است.

کد خبر 515822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.