«آیت‌الله فقیه ایمانی» شخصیتی پرکار، محقق و خیراندیش بود

یک استاد حوزه و دانشگاه در اصفهان با بیان اینکه حقیقتاً لطمه بزرگی به حوزه علمیه کشور وارد شد، گفت: آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی شخصیت بسیار برجسته، پرکار، پرتلاش، محقق و خیراندیشی داشتند.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایمنا با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی در خصوص فضائل، برکات و خدمات ایشان، اظهار کرد: شخصیت بسیار برجسته، پرکار، پرتلاش، محقق و خیراندیشی داشتند شخصیتی که خود از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بودند و شاگردان بسیاری پرورش دادند.

وی افزود: از قبل از انقلاب با حضرت امام (ره) همراه بودند و برخی از نامه‌هایی که ایشان برای حضرت امام نوشتند و یا وجوه شرعیه‌ای که قبل از انقلاب در آن دوران سخت با آن مشکلات امنیتی برای امام ارسال می‌کردند هنوز هم مدارکشان موجود است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بعد از انقلاب هم ایشان از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و حوزه علمیه و یک مجموعه عالی تحقیقاتی تحت عنوان کتابخانه امیرالمومنین (ع) را هم برای عموم مردم و هم برای طلاب تأسیس کردند و در تربیت طلاب کوشیدند.

وی ادامه داد: در کنار تمام این فعالیت‌ها هر کجا احساس می‌کردند نیاز به هماهنگی است با حضور علمای کشوری، اندیشمندان حوزه و دانشگاه برای روشنگری و آزادی هرچه بیشتر طلاب و مردم استفاده می‌کردند.

حجت‌الاسلام گرجی تصریح کرد: ایشان در مسجدی که اقامه نماز می‌کردند به نوعی مرکز حمایت از انقلاب و ارزش‌های معنوی بود و همچنان برای پاسخگویی به نیازهای قرآنی مسلمانان خارج از کشور اقدام به ترجمه برخی از تفاسیر و ارسال آن به کشورهای خارجی داشتند.

وی در خصوص اقدامات خیرخواهانه این فقیه عالیقدر گفت: مردم شریف اصفهان در جریان اقدامات خیرخواهانه این روحانی برجسته هستند و از جمله آنها ساخت بیمارستان‌هایی بود که سالهاست نیازمندان و مردم اصفهان از این فضاها استفاده می‌کنند و با جمع کردن جمعی از خیران و حمایت و راهنمایی‌های ایشان این بیمارستان‌ها شکل گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امیدواریم خداوند روح این روحانی برجسته را قرین دریای رحمت خود کند و حقیقتاً لطمه بزرگی به حوزه علمیه کشور وارد شد که امیدواریم راه ایشان را طلاب جوان و علمای بزرگواری که در قید حیات هستند، ادامه دهند.

کد خبر 515809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.