حمایت «یئان‌می پارک» از مردم افغانستان

یئانگ‌می پارک، نویسنده، پناهجو کره شمالی و فعال سرشناس حقوق بشر در صفحه اینستاگرامی خود از مردم افغانستان حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یئان‌می پارک ( Park Yeon-mi، 박연미) برای مردم فارسی زبان شخصیت شناخته شده‌ای است. او نویسنده کتاب «به خاطر زندگی» است. وی تجربه زیستن در شرایط دشوار کره شمالی و مسیر پر خطر فرار از این کشور را دارد. بر اساس گفته‌های او در کتاب و شواهد مشابه از سایر پناهجویان کشور کره شمالی، مردم این کشور در تبعیض، فقر شدید و شرایط نامساعدی به سر می‌برند و مطابق معمول زنان در این میان از محرومیت و ستم مضاعف برخوردار هستند.

بر اساس خاطرات وی که در کتاب «به خاطر زندگی» به چاپ رسیده است، مردمان کره شمالی، به راحتی شهروندی کره جنوبی خواهند گرفت، اما مسیر رسیدن به کره جنوبی میسر نیست و مرزهای بسیاری به روی آنها بسته است، از دولت چین که پناهندگان را به کره شمالی باز می‌گرداند با وجود اینکه خطر زندان و اعدام برایشان حتمی است، تا کشورهای دیگر که این پناهجویان را به عنوان مهاجران غیر قانونی زندانی می‌کند.

زنان بسیاری در این مسیر به دام قاچاقچیان انسان می‌افتند و تحت عنوان عروس‌های اجباری، فروخته می‌شوند، این خرید و فروش زنان آن‌ها را در چرخه بی‌پایان خشونت قرار می‌دهد. یئانگ می و مادرش یکی از این قربانیان قاچاق انسان هستند. وی که این رنج‌ها را شخصاً تجربه کرده و در کتاب خود از آن صحبت به میان آورده است، عموم تلاش‌هایش در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با آگاهی رسانی درباره وخامت شرایط مردم در کره شمالی است.

حال او در صفحه اینستاگرام خود از دنبال کنندگانش خواسته تا صدای مردم افغانستان باشند. متن یادداشت اینستاگرامی این نویسنده به شرح زیر است:

«مداوم‌ترین و فوری‌ترین سوال زندگی این است که شما برای دیگران چه می‌کنید؟

- مارتین لوتر کینگ جونیور

بیایید هر کاری که در توانمان است انجام دهیم تا صدای مردم افغانستان باشیم.»

به گزارش ایمنا، کتاب زندگینامه یئان‌می پارک با نام انگلیسی "in order to live" توسط مریم علی محمدی ترجمه و در ایران به چاپ رسیده است.

پیش از این نیز کتاب‌های متعددی درباره فراریان کره شمالی در ایران ترجمه و به چاپ رسیده است که نشان می‌دهد این موضوع با استقبال مردم ایران و فارسی زبان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی، بهشتی در محاصره سیم‌خاردار

کد خبر 515701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.