نذر خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنید

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: طرح نذر خون از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در استان اجرا می‌شود، بنابراین از مردم دعوت می‌کنیم نذر خون خود را در طول ایام محرم به جا آورده و به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

به گزارش ایمنا، سیامک اسدی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، نوع‌دوستی و دگرخواهی در جامعه است، اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی بوده و منحصر به زمان خاصی نیست، بنابراین نباید بیماران خاص، تصادفی و غیره را فراموش کنیم.

وی در رابطه با طرح نذر خون در ایام محرم، افزود: هر ساله در ماه محرم با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین در استان زنجان اجرا می‌شود، بنابراین از مردم نیکوکار و همیشه در صحنه زنجان تقاضا می‌کنیم در این پویش انسان‌دوستانه شرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون به صورت جدی و با دقت کامل رعایت می‌شود و مردم نوع‌دوست می‌توانند با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه کنند، تصریح کرد: اهداکنندگان خون با توجه به وضعیت قرمز کرونایی موجود، با استفاده از ماسک و اصول بهداشتی به مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه از افرادی که نذر خون دارند دعوت می‌کنیم، نذر خود را در طول ایام محرم به جا آورند و به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند، گفت: همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از ازدحام در مراکز انتقال خون استان اندیشیده شده است.

اسدی در رابطه با فعالیت مراکز انتقال خون استان، اظهار کرد: مرکز انتقال خون در شهر زنجان در شیفت صبح و عصر و مرکز انتقال خون شهر ابهر در شیفت صبح در حال ارائه خدمات به شهروندان است. گفتنی است با توجه به شرایط کرونایی مرکز سیار برپا نشده است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان خون در استان زنجان از زمان شیوع کرونا تاکنون بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را یاری کردند، خاطرنشان کرد: اهداکنندگان خون جزو قشر ممتاز جامعه هستند که علاوه بر اهمیت بر سلامتی خود، به سلامتی سایر افراد نیز توجه می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 515418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.