فدراسیون اظهارات اسکوچیچ در مورد فوتبال زنان را اصلاح کرد!

سایت رسمی فدراسیون فوتبال اظهارت سرمربی تیم ملی مردان، در مورد مردانه بودن فوتبال را اصلاح کرد.

به گزارش ایمنا، دراگان اسکوچیچ روز گذشته (۲۵ مرداد) در تمرین تیم ملی فوتبال زنان حاضر شد و دقایقی در جمع آنها صحبت کرد. سایت فدراسیون فوتبال هم خبر این دیدار و گپ و گفت را منتشر کرد.

بر اساس خبر فدراسیون، اسکوچیچ در بخشی از سخنان خود فوتبال را ورزشی مردانه دانسته و خطاب به زنان فوتبالیست گفته بود" فوتبال یک رشته مردانه است، اما با حمایت‌های رئیس فدراسیون و تلاش خودتان ثابت کردید در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. از لحاظ فنی هر کمکی که از دستم بربیاید، برای فوتبال بانوان انجام خواهم داد و در کنار شما هستم. همچنین آرزوی موفقیت در مسابقات مرحله اول انتخابی جام ملت‌های آسیا را برای شما دارم. "

این اظهارات با انتقادات زیادی مواجه شد و برخی مردانه دانستن فوتبال از سوی سرمربی تیم ملی را عجیب و جنسیت زده دانستند.

در پی این ماجرا فدراسیون فوتبال خبر دیگری از سخنان اسکوچیچ در جمع زنان فوتبالیست منتشر و جملات قبلی را اصلاح کرد. البته فدراسیون توضیحی در مورد اصلاح صحبت‌های سرمربی تیم ملی نداده اما شنیده شده اشتباه ترجمه باعث انتشار نادرست خبر شده است.

در متن جدیدی که روی خروجی فدراسیون قرار گرفته، آمده است که سرمربی تیم ملی فوتبال خطاب به زنان فوتبالیست گفت: " همه ما به یک چیز مشترک علاقه داریم و آن فوتبال است. صحبت‌های رئیس فدراسیون و حمایت‌های‌شان بسیار خوب است. فکر می‌کنم مشکلی که در همه دنیا وجود دارد، تبعیض در دیدگاه نسبت به این رشته است و بخش زنان دست کم گرفته می‌شود، اما من موافق نیستم و این رشته صرفاً مردانه نیست.
فکر می‌کنم شما به همان میزان از فوتبال سهم دارید و از حمایت رئیس فدراسیون بسیار خوشحالم و هر کاری که در رفع مشکلات یا هر کاری باشد من در کنار شما هستم.

او با بیان اینکه انتظار دارم حمایت‌های رئیس فدراسیون همانطور که گفتند ادامه داشته باشد، خطاب به زنان فوتبالیست گفت: پیام خودتان را به سایر دختران برسانید. شما افراد متفاوتی هستید و در مسیر درستی پیش می روید. این شما هستید که در من انگیزه ایجاد می‌کنید و نیازی به این نیست که من برای شما انگیزه ایجاد کنم. "

منبع: ایسنا

کد خبر 515381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.