اختصاص قطعه ای ویژه دفن اجساد کرونایی در آرامستان مشگین شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر گفت: شهرداری قطعه‌ای به مساحت سه هزار متر مربع ویژه دفن اجساد کرونایی در آرامستان این شهر اختصاص داده است.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان شهر مشگین شهر حدود پنج هکتار وسعت دارد و دارای یک غسالخانه با ظرفیت دو نفر است.

وی افزود: به دلیل افزایش فوتی‌های کرونایی در مشگین شهر، شهرداری قطعه ویژه دفن اجساد کرونایی را به متراژ سه هزار متر مربع در بخش شرقی آرامستان این شهر آماده کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر ادامه داد: قبرهای این قطعه به صورت اصولی آماده شده و غسالخانه اجساد کرونایی کانال کشی شده تا پساب‌های ناشی از شست و شوی فوتی‌ها به صورت بهداشتی هدایت و دفع شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل قرار گرفتن مشگین شهر در وضعیت قرمز کرونا، با مصوبه کارگروه شهرداری، محدودیت‌هایی در آرامستان این شهر اعمال شده است. و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، تشییع متوفیان کرونایی و عادی، تنها با حضور بستگان درجه یک متوفی برگزار می‌شود و از حضور سایر افراد در آرامستان جلوگیری خواهد شد.

صبری گفت: شهرداری مشگین‌شهر یک دستگاه خودرو حمل اموات برای جابجای فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در آرامستان این شهرستان مستقر کرده است و تمامی مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط پنج نفر از نیروهای شهرداری و با همکاری و نظارت، شبکه بهداشت و درمان و دو نفر روحانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای خدمات رسانی بهتر در آرامستان، مدیریت شهری در سال گذشته با اداره اوقاف شهرستان هماهنگی لازم را انجام داد. تا یک دستگاه خودرو حمل اموات و یک دستگاه سردخانه شش کابین را برای آرامستان خریداری کند. اما متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر تاکید کرد: برگزاری تمامی مراسم عزا و حتی زیارت اهل قبور در تمامی آرامستان‌های این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است. و از شهروندان درخواست می‌کنیم از حضور بر سر مزار درگذشتگان خود یا برگزاری هرگونه مراسم در محوطه آرامستان‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 515305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.