از اعلام نتایج تا انتخاب رشته ارشد را بدانید

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، اکثر داوطلبان به دنبال اطلاع از زمان اعلام نتایج ارشد بوده و در این مدت با دریافت دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد، به تخمین رتبه‌های احتمالی خود می‌پردازند.

پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد نیز، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد منتشر شده و همه داوطلبان مجاز شده می‌توانند با مطالعه کامل این دفترچه برای ثبت کد رشته محل‌های مورد علاقه خود در دو سایت sanjesh.org برای دانشگاه‌های دولتی و سایت azmoon.org برای دانشگاه‌های آزاد اقدام نمایند.

اعلام نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰

به گزارش سایت هیوا و بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص اعلام جواب اولیه آزمون ارشد، نتایج ارشد ۱۴۰۰ در دهه اول شهریور ماه منتشر می‌شود و پس از آن زمان انتخاب رشته ارشد در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

متقاضیانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در جلسه این آزمون حضور داشته اند می‌توانند با مراجعه به سایت ارشد سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به دریافت نتایج اولیه خود بپردازند. برای مشاهده نتیجه اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۰، می‌توان از دو طریق اقدام نمود. در واقع داوطلبان با در دست داشتن شماره پرونده، کد ملی و یا کد پیگیری ثبت نام می‌توانند وارد میز خدمت سازمان سنجش شده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که نتایج اولیه ارشد منتشر شده از سایت سنجش برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد مشترک بوده و داوطلبان در صورت مجاز شدن می‌توانند برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند. بنابراین نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نیز از طریق همان سامانه سازمان سنجش به صورت کارنامه اولیه منتشر و با همان روش ذکر شده قابل مشاهده می‌باشد.

با دریافت کارنامه اولیه کنکور ارشد، داوطلبان با لیستی از رتبه‌ها، ترازها و انواع رتبه در سهمیه‌های کنکور ارشد مواجهه می‌شوند که ممکن است برایشان سوال شود که رتبه اصلی در کارنامه کنکور ارشد کدام است و از طریق کدام یک از این رتبه‌ها می‌توان برای انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ اقدام کرد؟

در پاسخ به این دسته از داوطلبان باید گفت که رتبه اصلی در کارنامه ارشد همان رتبه در سهمیه داوطلب است که مشخص کننده مجاز یا غیر مجاز بودن وی برای انتخاب رشته در دوره‌های روزانه، شهریه پرداز و آزاد است.

انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۰

به نقل از سایت مشاوره انتخاب رشته ارشد هیوا پس از اطلاع از جواب کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، نوبت به انتخاب رشته ارشد و طی کردن فرآیندهای مربوط به ترتیب اولویت و انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه داوطلب می‌رسد. معمولاً داوطلبان کنکوری، یکی از سخت‌ترین مراحل پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را همان فرآیند انتخاب رشته کنکور ارشد می‌دانند و نگرانی‌های زیادی برای آن دارند.

پیش از هر اقدامی، داوطلبان کنکور ارشد باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد را که تقریباً همزمان و یا مدتی پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون منتشر می‌شود را دانلود نمایند. پس از مطالعه کامل بخش شرایط و ضوابط این مرحله، می‌توانند برای انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ از طریق همان سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد اجازه ثبت ۱۰۰ کد رشته محل در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد سراسری را دارند. یعنی متقاضیان دانشگاه‌های دارای دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور می‌توانند برای انتخاب رشته در این مدت زمان اقدام نمایند.

از اعلام نتایج تا انتخاب رشته ارشد را بدانید

اما سایر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که قصد شرکت در فرآیند انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را دارند، باید بدانند که فرآیند انتخاب رشته آن‌ها جدا از داوطلبان سراسری بوده و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود. بدین منظور باید منتظر انتشار اطلاعیه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ مانده و سپس با دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد، به انجام انتخاب رشته و ثبت کد رشته‌های مورد نظر خود بپردازند.

متقاضیان انتخاب رشته کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه‌های سراسری، اجازه انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل از بین رشته‌های ارائه شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد این دانشگاه را دارند.

لازم به ذکر است که در زمان داده شده برای ثبت کد رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و آزاد، اجازه ویرایش انتخاب رشته نیز به داوطلبان داده می‌شود، اما توجه داشته باشد که گاهی ممکن است تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته ارشد دچار محدودیت شود و داوطلبان تنها ۳ بار امکان ویرایش فرم خود را داشته باشند. بنابراین پیش از انتخاب رشته و ثبت کد رشته‌ها، حتماً اطلاعات فرم خود را مطالعه کرده، نام دانشگاه و شهر مورد نظر را مشاهده و در صورت نداشتن هیچ اشتباهی آن‌ها را در سایت سازمان سنجش و یا دانشگاه آزاد ثبت نمائید.

در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به داوطلبان توصیه می‌شود که پیش از ثبت کد رشته‌های ارشد، ابتدا علایق خود را یاد داشت کرده و سپس آن را با مشاوری آگاه و متخصص در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در میان بگذارید. معمولاً مشاوران انتخاب رشته به علت آگاهی از تعداد ظرفیت‌های پذیرش هر دانشگاه، نحوه پذیرش و سایر قوانینی که برخی از دانشگاه‌ها دارای آن هستند می‌توانند انتخاب‌هایی بهتر برای داوطلبان انجام داده و آینده تحصیلی برتری را رقم بزنند.

برای ارتباط با بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با کارشناسان مشاوره هیوا تماس گرفته و به بخش کارشناسی ارشد متصل شوید. مشاوران هیوا می‌توانند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با شما ارتباط برقرار کرده و فرآیند انتخاب رشته را به صورت رایگان برای شما انجام دهند.

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

کد خبر 515289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا نیکرو IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 1
    کنکور فوق لیسانس در آبان 1400هم برگزار گردد
    • قاقب FR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      نظرت چیه هر ۳ روز یک بار برگزار گردد؟!!!! همین یکیشم سنجش نتایجشو نمیده میخوای بازم برگزار بشه؟!
  • M IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    دیگ حالم از کلمه دهه اول شهریور ماه ب هم میخوووره بیاد جوابا دیگ
  • ساناز عطاالاهی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    عالی