دلتا به‌زودی به گونه‌ای نگران کننده تبدیل می‌شود

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا به زودی به گونه نگران کننده در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان انتقال‌پذیری گونه دلتا ویروس کرونا بسیار بالا است و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که شیوع گسترده این گونه از ویروس کرونا نیاز به واکسیناسیون در سراسر جهان را افزایش داده است.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و افراد بستری شده در بیمارستان، سیستم‌های بهداشت و کادر درمان را تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از کشورها با کمبود دستگاه اکسیژن مواجه شده‌اند همچنین تعداد تست‌های کرونای انجام شده در کشورهایی با درآمد کم یا متوسط بسیار پایین است بنابراین تعداد دقیق افراد مبتلا به گونه‌های جدید در این کشورها مشخص نیست.

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ بیشتر از تعداد مبتلایان در کل سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است. تعداد افراد مبتلا به نوع شدید این بیماری، آمار بستری شدگان در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. گونه دلتا ویروس کرونا باعث شیوع گسترده این بیماری در سراسر دنیا شده است بنابراین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که این گونه از ویروس کرونا به زودی به گونه نگران کننده در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

کد خبر 515243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.