۶۴١ مورد زنده گیری مار در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۶۴١ مورد زنده گیری انواع مار از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا میرزایی اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری ۶۴١ مورد زنده گیری انواع مارها در منازل شهروندان و محیط شهری به وسیله آتش نشانان شهر کرمان انجام گرفته، لازم است شهروندان در خصوص نحوه محافظت از خود در برابر مارها و همچنین اقدامات اولیه در مقابل مارگزیدگی را بدانند.

وی بر لزوم آشنایی شهروندان با انواع مارها تاکید کرد و افزود: مارهای سمی دارای سر مثلثی بزرگ‌تر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند، در مارهای سمی دندان‌های نیش از سایر دندان‌ها بزرگ‌تر و به خوبی قابل تشخیص است، آن‌ها دارای دم کوتاه و معمولاً پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: مارهای غیر رسمی دارای سر گرد یا بیضی هستند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می‌شوند و مارهای نیمه سمی همه مشخصات مارهای غیر سمی را دارند و تنها تفاوت آن‌ها با مار غیر سمی دم متوسط شأن است که کوتاه‌تر از مارهای غیر سمی و بلندتر از مارهای سمی است.

میرزایی تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند اگر در طبیعت چادر زده‌اند، درب آن بسته باشد، همچنین شیشه و درهای اتومبیل را باز نگذارند و از تردد غیر ایمن در مکان‌هایی که فاقد دید کافی و یا دارای گل و گیاه فراوان هستند پرهیز شود. همچنین لازم است شهروندان برای کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفش‌های ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد، افزود: چنانچه شخصی دچار مار گزیدگی شد از شکافتن و مکیدن محل گزش یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش خودداری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 515241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.