خرید توافقی گندم توسط بخش خصوصی به ۱۴۱ هزار تن رسید

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان پرداخت مطالبات تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، به عبارت دیگر بانک‌ها تا روز گذشته ۹۹ درصد از فایل مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، مرتضی سعادتی‌کیا درباره آخرین آمار خرید تضمینی گندم از کشاورزان، اظهار کرد: تا روز گذشته کشاورزان بیش از ۴ میلیون ۴۹۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی به مراکز خریدی دولتی تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد: ارزش گندم تحویلی کشاورزان به مراکز دولتی ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان فایل اطلاعات ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن‌ها به بانک‌های عامل برای پرداخت مطالبات ارسال شده است.

به گفته این مقام مسئول میزان پرداخت مطالبات تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، به عبارت دیگر بانک‌ها تا روز گذشته ۹۹ درصد از فایل مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده‌اند.

سعادتی کیا همچنین میزان خرید توافقی گندم توسط بخش خصوصی را نیز ۱۴۱ هزار تن گندم اعلام کرد.

وی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی خرید دانه روغنی کلزا نیز گفت: تقریباً فصل خرید کلزا تمام شده است و مراکز دولتی تا کنون ۱۲۶ هزار و ۷۷۴ تن از این محصول را در قالب خرید تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.

این مقام مسئول افزود: ارزش دانه روغنی کلزای که از کشاورزان خرید تضمینی شده یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان بوده است.

سعادتی کیا همچنین از ارسال فایل اطلاعات ۱ هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان مطالبات کلزا کاران به بانک‌های عامل خبر داد.

وی گفت: از این میزان فایل یک هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان معادل ۹۹.۸ درصد از مطالبات کلزا کاران پرداخت شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در دانه روغنی کلزا نیز مانند گندم علاوه بر خرید تضمینی خرید توافقی توسط بخش خصوصی انجام شده که میزان آن ۱۱۱ هزار تن است.

سعادتی کیا معتقد است؛ در سال جاری پرداخت مطالبات در طرح‌های خرید تضمینی تقریباً به روز بوده است و این موضوع دستاوردی قابل توجه است.

منیع: ایلنا

کد خبر 515168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.