ملایر رنگ تاسوعا و عاشورای حسینی گرفت

سرپرست شهرداری ملایر از نصب بیش از ۳۰۰۰ بیرق و پرچم مشکی، ۵۰۰۰ متر ریسه مشکی و هشت المان و نماد مناسبتی در معابر، میادین و خیابان‌های اصلی شهر ملایر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، شهرداری ملایر با نصب پرچم‌های مناسبتی، ریسه‌های مشکی و المان‌های مناسبتی در نقاط مختلف شهر و سیاه‌پوش کردن معابر، میادین و خیابان‌های اصلی شهر به استقبال ماه عزاداری سید و سالار شهیدان رفت.

وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی شهرداری تدابیر لازم برای فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: با توجه به تحت‌الشعاع قرار گرفتن مراسم عزاداری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شهرداری ملایر در فضاسازی شهر و سیاه‌پوش کردن معابر بیش از سال‌های گذشته همت کرده است.

سرپرست شهرداری ملایر به تعویض پرچم‌های الوان میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه اشاره و خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی در شهر استفاده می‌کنیم و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، تکریم شعائر اسلامی و ایجاد فضای معنوی بیش از ۳۰۰۰ بیرق و پرچم مشکی ،۵۰۰۰ متر ریسه مشکی و ۸ المان و نماد مناسبتی در معابر، میادین و خیابان‌های اصلی و همچنین تعداد ۳۵ پارچه نوشته ۱۰ متری در خیابان‌های شهر نصب شده است.

بابایی از به اهتزاز درآمدن پرچم سیاه عزای سید و سالار شهیدان کربلا در بام ملایر طی یک آئین ویژه خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس و اعضای شورای هیئات مذهبی، مسئول فرهنگی سپاه ناحیه ملایر و دیگر مسئولان شهرداری در تپه پدافند بام ملایر برگزار شد.

وی یادآور شد: در این مراسم پرچم سیاه ۱۸۰ متر مربعی عزای سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش با نوای گروه دمام زنی حبل‌المتین ملایر به اهتزاز درآمد.

منبع: ایسنا

کد خبر 515159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.