شهروندان نقش مهمی در تحقق شهر هوشمند دارند

یک دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی امروزه نیاز اصلی برای تمام شهرهای دنیا است چرا که هوشمند کردن ابعاد مختلف یک شهر، راهکاری مطمئن و موثر برای دستیابی به توسعه پایدار است، توسعه‎ ای که حافظ محیط زیست شهری و سلامت و امنیت شهروندان است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم استفاده بهینه از منابع انرژی در شهر هوشمند، اظهار کرد: به منظور استفاده هوشمند از زیرساخت‌های شهری و منابع انرژی علاوه بر فراهم آوردن امکانات لازم و فراهم آوردن بسترهای قانونی نیاز است شهروندان نیز آموزش‌های لازم را ببینند.

وی افزود: زمانی که یک شهروند هوشمند به درستی آموزش استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین را دیده باشد و فواید استفاده هوشمند از منابع انرژی را بداند، با برنامه ریزان و مدیران شهری در مسیر دستیابی شهر به توسعه پایدار همکاری می‌کند.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: یک شهروند هوشمند علاوه بر استفاده از فناوری‌های به روز باید مشارکت فعالانه‌ای در امور شهری داشته باشد که این خود منوط به بسترسازی قانونی و اجتماعی است تا در سایه آن مشارکت هوشمندانه شهروندان محقق شود.

اخگر تاکید کرد: شهروندان باید توجه به محیط شهری و مشکلات شهر را وظیفه خود بدانند و مدیریت شهری نیز باید امکانی را در اختیار مردم قرار بدهد تا بتوانند در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندان نقش مهمی در ارتقای کیفیت فضاها و محیط شهری دارند و توانایی استفاده از فناوری‌های به روز تنها بخشی از یک شهروند هوشمند است.

این دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی شهر باید به صورت سیستماتیک مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است به منظور نیل به این هدف، هوشمندسازی در ابعاد کوچک مقیاس انجام و از اتلاف هزینه و زمان زیاد جلوگیری شود.

اخگر افزود: هوشمندسازی امروزه نیاز اصلی برای تمام شهرهای دنیا است چرا که هوشمند کردن ابعاد مختلف یک شهر راهکاری مطمئن و مؤثر برای دستیابی به توسعه پایدار است، توسعه‌ای که حافظ محیط زیست شهری و سلامت و امنیت شهروندان است.

کد خبر 515033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.