بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی دادگستری در این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته کمیسیون میزبان امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری بود، رحیمی برنامه‌های خود را ارائه کرد و نمایندگان هم دغدغه‌های خود در حوزه حقوقی و قضائی را مطرح کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون بر ضرورت تقویت سازمان تعزیرات و تشدید نظارت این سازمان بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرایم تعزیرات تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون بهداشت بر کاهش اطاله دادرسی و مراجعه مردم به محاکم، ادامه داد: صدور حکم در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان از جمله شرایط مهم محاکم است در حالی که اطاله دادرسی از مشکلات بسیار مهم دستگاه قضا است و باعث تأخیر در احقاق حق می‌شود بنابراین نمایندگان توجه به این مهم را جزء اولویت‌های وزیر دادگستری دانستند.

شیخی یادآور شد: همچنین نمایندگان قضازدایی و کاهش عناوین مجرمانه، توجه به حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه، استفاده از قضات پاکدست، تسهیل ارتباط مردم با دادگستری و قضات، مبارزه با مفاسد قضائی و رفع موانع تولید را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که لوایح تقدیمی از طرف دادگستری به مجلس باید منجر به حل مشکلات مردم شود همچنین وزیر مربوطه در راستای کاهش مشکلات دادگستری و دستگاه قضا تلاش کند.

کد خبر 514953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.