۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
طالبان: جنگ تمام شد

با فرار رئیس جمهور افغانستان و دیپلمات ها از کابل، طالبان اعلام کرد که جنگ تمام شده است.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رویترز نوشت: محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به تلویزیون الجزیره گفت که «امروز یک روز بزرگ برای مردم افغانستان و مجاهدین است. آنها ۲۰ سال است که شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های خود بوده اند. به لطف خدا، جنگ در کشور به پایان رسیده است.»

وی افزود: نوع و شکل دولت جدید در افغانستان به زودی مشخص می‌شود و افزود که طالبان نمی‌خواهند در انزوا زندگی کنند و خواستار روابط بین‌المللی مسالمت‌آمیز است.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ما به آنچه که به دنبال آن بودیم، یعنی آزادی کشور و استقلال مردم، رسیده‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد که از سرزمین‌های ما برای هدف قرار دادن کسی استفاده شود و نمی‌خواهیم به دیگران آسیب برسد. ما فکر نمی‌کنیم نیروهای خارجی تجربه شکست خورده خود را در افغانستان بار دیگر تکرار کنند

نعیم اضافه کرد: ما آماده گفت‌وگو با همه شخصیت‌های افغان هستیم و حفاظت لازم را برای آنها تضمین می‌کنیم.

وی افزود: این گروه به حقوق زنان و اقلیت‌ها و آزادی بیان در قوانین شرعی احترام گذاشت.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: طالبان می‌خواهد روابط مسالمت آمیزی داشته باشند و مشتاق توسعه چندین کانال ارتباطی است که قبلاً با کشورهای خارجی باز کرده بود.

نعیم ادامه داد: ما از همه کشورها و نهادها می‌خواهیم برای حل هرگونه مشکل با ما وارد گفت‌وگو شوند. هیچ نهاد یا مقر دیپلماتیک توسط طالبان مورد هدف قرار نگرفته است و این گروه امنیت شهروندان و نمایندگی‌های دیپلماتیک را تأمین خواهد کرد.

وی فرار غنی را غیرمنتظره خواند و گفت که حتی نزدیکانش هم چنین انتظاری نداشتند.

منبع: ایسنا

کد خبر 514937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.