افزایش ۴۰ درصدی بستری کودکان کرونایی/تخلیه گونه، چشم و کام در مبتلایان قارچ سیاه

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) از ابتلای کودکان به قارچ سیاه و افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان در موج پنجم شیوع آن خبر داد.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار ابتلای کودکان به کرونا و شیوع قارچ سیاه در اصفهان، اظهار کرد: در ۱۱ ماه از فروردین تا اول اسفند سال ۹۹ حدود ۹۰۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) بستری شدند که این تعداد در شش ماه گذشته تقریباً ۸۰ درصد افزایش داشته و به بیش از یک هزار و ۵۰۰ بستری از اسفند سال گذشته تا مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با اشاره به میانگین سنی کودکان مبتلا به کرونا، ادامه داد: در بیمارستان کودکان امام حسین(ع) از نوزاد ۱۰ روزه تا ۱۴ ساله به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند، اما میانگین سنی کودکان مبتلا به کرونا بین هفت تا ۱۰ سال است، تا چرخه شیوع بیماری کنترل نشود، اوضاع هر روز بدتر خواهد شد و قطعاً اگر با همین روند پیش برویم شرایط خوبی نخواهیم داشت.

افزایش آمار ابتلای کودکان به کرونا

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار بستری و ابتلای کودکان افزایش یافته و این آمار در هفته گذشته به حدود ۱۷ نفر نیز رسیده و هر روز آمار کودکان مبتلا به کرونا در موج پنجم و بحران کرونا رو به افزایش است.

وی در خصوص شیوع قارچ سیاه در بین کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان، تصریح کرد: قارچ سیاه یا همان قارچ موکورمایکوزیس در بدن و محیط وجود دارد، اما سیستم ایمنی بدن در شرایط طبیعی اجازه رشد این قارچ بیماری‌زا را نمی‌دهد، اما اگر سیستم ایمنی فرد به دلایلی مانند ابتلا به کرونا ضعیف شود، زمینه رشد این قارچ ایجاد خواهد شد و قارچ سیاه می‌تواند بر سیستم ایمنی بیمار غلبه کند، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به قارچ سیاه هستند.

معمارزاده با اشاره به اینکه سه کودک مشکوک به قارچ سیاه در بیمارستان امام حسین بستری بودند، افزود: این سه کودک که با علائم کرونا در بیمارستان بستری بودند، با توجه به شواهد و علائم مشکوک به ابتلای قارچ سیاه بودند و پس از انجام آزمایشات ابتلای یکی از آنها به قارچ سیاه تایید شد، این کودک حدود هشت سال داشت و قارچ سیاه گونه، چشم و کام او را درگیر کرده بود و به ناچار پزشکان متخصص قسمت‌هایی از صورت این کودک را تخلیه کردند.

۶ عمل جراحی روی کودک مبتلا به قارچ سیاه

وی ادامه داد: این کودک مبتلا به قارچ سیاه تاکنون شش بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است، این کودک به دیابت نیز مبتلا است و همچنان برای ادامه روند درمان در بیمارستان بستری است و یکی دیگر از کودکانی که مشکوک به قارچ سیاه بود، مشخص شد دارای سیاه زخم بوده و کودک سوم نیز یک آبسه وسیع در صورتش داشت که بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه والدین باید به بروز علائم کرونا در کودکان توجه کنند، زیرا گاهی کودکان نمی‌توانند علائم را بیان کنند، اضافه کرد: کودکان مبتلا به کرونا معمولاً با علائمی از جمله تب، سرفه، مشکلات گوارشی، اسهال، درد شکم، تشنج، گرفتن مجاری تنفسی مراجعه می‌کنند، مراجعه به موقع به پزشک و از دست ندادن زمان طلایی درمان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان کودکان امام حسین کمبود تخت بستری، دارو و سرم نداریم، اظهار کرد: آمار بستری کودکان دارای علائم کرونا در اصفهان در مقایسه با ۱۲ روز گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و با ادامه این روند ممکن است آمار کودکان مبتلا به کرونا بیشتر شود، والدین باید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها به شدت خودداری کنند.

کد خبر 514896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.