۷۹ درصد هیئت‌ها مذهبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند

سازمان تبلیغات اسلامی نخستین آمار از نظارت های میدانی و گزارش های مردمی ماه محرم را منتشر کرد که در این آمار اعلام شده ۷۹ درصد هیئت‌های مذهبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد که این آمار در دو بخش «گزارش‌های مردمی» و «نظارت‌های میدانی» ارائه و وضعیت هیئت‌ها را تا تاریخ ۲۲ مرداد تحلیل کرده است.

بر این اساس، در پنج روز نخست ماه محرم هزار و ۵۶۳ گزارش مردمی به سامانه «صدای هیئت» ارسال شده که طبق آن ۸۹۹ هیأت نیاز به مناسب‌سازی بهداشتی داشتند، با قرار دادن امکانات و تسهیل شرایط، مشکل ۵۹۴ هیئت برای برگزاری مراسم حل شده و مشکل هیئت‌های باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

گزارش سازمان تبلیغات اسلامی حاکی است که از سوی دیگر بیش از ۲۹۴۰ ناظر تاکنون وضعیت ۱۲۱۸۰ هیئت را طبق پروتکل‌های ستاد ملی کرونا بررسی کردند. در این بررسی ۹ هزار و ۶۷۳ هیئت وضعیت برگزاری خوب داشتند، دو هزار و ۱۸۰ هیأت تذکر شفاهی گرفتند، به ۳۱۰ هیأت تذکر کتبی داده شده و ۱۷ هیئت به مراجع انتظامی معرفی شده‌اند.

در حالی که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به زیر ۴۰ درصد رسیده، این آمار نشان می‌دهد که هیئت‌ها حدود ۷۹ درصد دستورالعمل‌ها را رعایت کرده‌اند.

کد خبر 514855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.