روسیه امکان سفر اشرف غنی به این کشور را رد کرد

در حالی که گمانه زنی ها در مورد محل قرار گرفتن اشرف غنی رییس جمهوری فراری افغانستان جریان دارد، ضمیر کابولوف نماینده رییس جمهوری روسیه در افغانستان، یکشنبه شب امکان سفر غنی به این کشور را رد کرد.

به گزارش ایمنا، کابولوف روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت که اشرف غنی ممکن است با یکی از هواپیماهای آمریکا که برای انتقال دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی از افغانستان به کار گرفته می‌شود، افغانستان را ترک کرده باشد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان درباره امکان سفر اشرف غنی به روسیه، چنین امکانی را رد کرد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که غنی به روسیه سفر کند زیرا روادید سفر به این کشور را ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا به تخلیه کارکنان سفارتخانه خود از کابل می‌پردازد و ممکن است غنی با یکی از هواپیماها افغانستان را ترک کرده باشد.

رسانه‌های افغانستان به نقل از مقام‌های طالبان اعلام کردند که همزمان با صدور فرمان این گروه برای ورود نیروهای طالب به کابل محمد اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور به تاجیکستان گریخت.

آریانا نیوز افغانستان به نقل از مقام‌های طالبان اعلام کرد که این گروه به جنگجویان خود دستور ورود به شهر کابل را صادر کرده است.

اکنون عبدالله عبدالله نیز تأیید کرده است که رئیس جمهوری محمد اشرف غنی به همراه مشاور امنیت ملی و رئیس اداره امور افغانستان کشور را ترک کرده و به تاجیکستان گریخت.

رسانه‌های عنوان کردند که غنی همراه با حمدالله محب مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری کشور را ترک کرده‌اند.

یک رسانه تاجیکستان نیز گزارش داد که این افراد به دوشنبه رسیده‌اند و در تلاش سفر برای کشور سومی هستند.

همچنین به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کابولوف گفت که روسیه در تماس با آمریکا درباره اوضاع افغانستان است و سیر اوضاع این کشور را زیر نظر دارد و بعداً اقدامات خود در این مورد را مشخص خواهد کرد.

به گفته کابولوف، وی با زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان که در دوحه پایتخت قطر بسر می‌برد ارتباط دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 514839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.