۸۰ دوربین ثبت تخلف در اصفهان فعال است

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت کرونا، مصوبات ستاد کرونا، اعمال محدودیت‌ها و برگزاری مراسم سوگواری محرم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الله غلامی، امروز یک‌شنبه _۲۴ مرداد ماه_ در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونا و جزئیات محدودیت‌های کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان حدود سه هزار و ۶۰۰ بیمار است و فوتی‌ها نیز حدود ۴۲ نفر که ابتلای حدود ۱۹ نفر آن‌ها مشکوک بوده و ابتلای سایر فوتی‌ها به کرونا قطعی بودند، بنابراین آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان شرایط استان بحرانی است و برای کنترل بیماری باید تصمیمات جدی اتخاذ شود.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان اصفهان، ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر در استان اصفهان یک روز و حدود ۲۶۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، روزانه حدود ۵۰ هزار نفر واکسینه می‌شوند و هشت مرکز تجمعی واکسیناسیون در شهر اصفهان و بیش از ۲۰ مرکز در شهرستان‌های استان در حال واکسیناسیون افراد هستند، شلوغی مراکز تجمعی واکسن ناشی از مراجعه بدون دریافت پیامک و نوبت برخی افراد است.

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: نگرانی از بابت نشود واکسن نیست و بر اساس نوبت دهی که شده، تمام افراد و گروه‌های هدف واکسینه می‌شوند.

میزان رعایت‌ها در استان اصفهان حدود ۵۵ درصد است

وی با تاکید بر اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان به حدود ۴۵ تا ۵۵ درصد رسیده است، تصریح کرد: میزان رعایت‌ها باید به حدود ۹۰ درصد برسد تا بتوان بیماری را کنترل کرد و میزان رعایت‌ها در استان از میانگین کشوری بیشتر است.

غلامی با بیان اینکه با انجام واکسیناسیون و رعایت کامل نکات بهداشت می‌توان بیماری را کنترل کرد، افزود: از امروز ساعت ۱۲ محدودیت تردد اعمال شده و تا پنجم شهریور ادامه دارد، ۹ ورودی استان و ایستگاه‌های ایست بازرسی را در مبادی ورودی استان فعال کردیم و سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال خواهد شد، پلاک‌های غیربومی به استان اصفهان سفر نکنند و پلاک‌های بومی نیز از استان نباید خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام مجوزهای صادر شده برای ترددها لغو و ابطال شده است، اضافه کرد: تنها بر حسب ضرورت و با ارائه مدارک نسبت به صدور مجوز در مدتی محدود و با مشخص شدن مبدا و مقصد اقدام شود و این مجوزهای ضروری باید ممهور به مهر برجسته فرمانداری‌ها باشد، افراد متخلف مشمول جریمه خواهند شد، حمل و نقل عمومی تنها با یک سوم ظرفیت اجازه جابه‌جایی مسافر دارند، افراد خاطی که در این مدت از استان خارج و یا به استان وارد شوند، مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهند شد و این جریمه اگر طی یک ماه پرداخت نشود، دو برابر می‌شود.

فعال شدن تمام دوربین‌های ثبت تخلف برون و درون شهری

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان گفت: تمام دوربین‌های برون شهری که حدود ۱۶ دوربین است را فعال کرده‌ایم که جریمه یک میلیون تومانی را ثبت می‌کنند و تمام دوربین‌های شهر که حدود ۶۴ دوربین است ثبت تخلف می‌کنند و ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ به طور کامل رصد می‌شود و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه و برای آن‌ها پیامک نیز ارسال می‌شود.

وی در خصوص تعطیلی ادارات و اصناف در استان اصفهان، افزود: تعطیلی‌ها از روز دوشنبه شروع و تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد ماه ادامه دارد که شامل تمام ادارات دولتی و خصوصی است و تنها ادارات خدمت‌رسان از جمله آب، برق گاز، اورژانس، آتش‌نشانی و … اجازه فعالیت دارند، اصناف نیز تنها گروه یک که مایحتاج مردم را تأمین می‌کنند، اجازه فعالیت دارند و دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز باید با یک سوم ظرفیت خود فعالیت کنند.

تردد بین شهری در استان اصفهان مانعی ندارد

غلامی ادامه داد: پارک‌ها، مراکز تجمع، شهربازی‌ها، سالن‌های پذیرایی، پاساژها و مرا کز خرید سربسته، نمایشگاه‌ها، چایخانه‌ها تعطیل هستند و بازرسان نظارت کامل دارند و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم نیز تنها در فضاهای باز ممکن و در فضاهای بسته ممنوع است و فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود، دسته‌روی و جابه‌جایی هیئت‌ها بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوع است و سازمان تبلیغات اسلامی استان با متخلف برخورد می‌کند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها تذکر، اخطار، لغو مجوز و معرفی به محاکم قضائی را در پی دارد.

پخش نذورات به صورت خام و خشک

وی در خصوص پخش نذورات، تصریح کرد: نذورات باید به طور خشک و خام باشد و در صورت پخت باید با نظارت نیروهای بهداشتی و به صورت بسته‌بندی باشد، توزیع نذورات نباید منجر به تجمع، صف و شلوغی شود و توزیع نذورات از جمله چای و شربت در محل برگزاری مراسم سوگواری ممنوع است.

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر اجازه تردد بین شهری در استان اصفهان، اظهار کرد: تردد بین شهری از نظر اینکه اکثریت شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارد، مانعی ندارد، اما توصیه می‌شود برای کاهش حجم سفرها و کنترل بیماری افراد در خانه بمانند.

بسته شدن ورودی شهرهای توریستی و شهرهایی که مراسم معنوی ویژه دارند

وی ادامه داد: ورودی شهرهایی توریستی و شهرهایی که مراسم معنوی ویژه‌ای را در این روزها دارند، از جمله کاشان، قمصر، نیاسر، نطنز، چادگان، خوانسار، فریدونشهر، سمیرم باغ‌بهادران، فلاورجان، لنجان، خمینی‌شهر کنترل می‌شود و اجازه ورود به شهرهای مذکور وجود ندارد و خودروهای غیربومی در این شهرها متوقف و جریمه خواهند شد.

غلامی گفت: در روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون فعال هستند و روزانه حدود ۵۰ هزار دوز واکسن در استان اصفهان تزریق می‌شود، شلوغی مراکز تجمعی واکسن بیشتر به دلیل مراجعه بدون دریافت پیامک و نوبت است، افراد بر اساس نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

کد خبر 514831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.