زلزله پردیسی‌ها را به خیابان کشاند

زمین لرزه ۳.۹ ریشتری عصر امروز شهرهای پردیس، بومهن، رودهن، دماوند و بخش جاجرود برخی شهروندان را وحشت زده به خیابان‌ها کشاند.

به گزارش ایمنا، مردان، زنان و کودکان پردیسی طی ساعات گذشته به دلیل ترس از وقوع مجدد زلزله بیرون از آپارتمان‌ها و در بوستان‌ها اتراق کردند و تعداد زیادی از ساکنان خودروهای خود را از پارکینگ خارج و در فضای باز پارک کردند تا در صورت وقوع مجدد زمین لرزه به خودروهای خود دسترسی داشته باشند.

بر اساس اعلام مسئولان شهرستان تاکنون خسارت، تلفات جانی و مالی از زمین لرزه عصر امروز در شهرهای بومهن، پردیس و بخش جاجرود گزارش نشده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد؛ ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه روز یکشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ حوالی بومهن مرز استان‌های تهران و مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۱.۸۷ و عرض جغرافیایی: ۳۵.۸۲ و عمق ۸ کیلومتر رخ داده و نزدیک‌ترین شهرها به مرکز زلزله بومهن با ۹ کیلومتر، رودهن با ۹ کیلومتر و پردیس با ۱۰ کیلومتر است.

مرتضی همتی شهردار پردیس گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله تمام نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری در آماده باش کامل هستند و تمام ماشین آلات را از آشیانه بیرون آوردیم و تا ساعت ۲۴ امشب و عادی شدن شرایط در آماده باش کامل هستیم.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از اعزام چهار تیم ارزیاب هلال احمر پردیس و دماوند به محل وقوع زلزله شرق تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع زلزله، هلال‌احمر استان تهران سه تیم از شهرستان پردیس و یک تیم از شهرستان دماوند به کانون زلزله اعزام کرده است.

«شاهین فتحی» افزود: شعب شمیرانات، فیروزکوه، دماوند و پردیس به حالت آماده باش درآمدند و تاکنون گزارشی از خسارتی این زمین لرزه منتشر نشده است.

«بهرام عکاشه» پدر زلزله شناسی درباره زلزله ۳.۹ ریشتری بومهن که دقایقی پیش به وقوع پیوست گفت: کشور ایران زلزله خیز است و این زلزله پیش لرزه و پس لرزه نیست و وقوع این نوع زلزله‌ها معمولی است.

وی ادامه داد: کشور ایران زلزله خیز است و این زلزله پیش لرزه و پس لرزه نیست معمولاً زلزله بالای ۵ ریشتر مردم را می‌ترساند اما ۳ ریشتر عادی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 514824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.